DinSide – nå som papirmagasin!

Internett som distribusjonskanal har vært en skuffelse. Derfor kommer DinSide nå til å satse på å bli papirbasert. Fra og med i morgen vil bare abonnenter få tilgang til det meste av innholdet på Internett.

Den enorme satsningen på at Internett skulle bli løsningen på alle typer kommunikasjon ser ut til å feile. Det ene e-handelsstedet etter det andre går konkurs, og det er stadig færre informasjonstjenester som overlever. De enste nettstedene som fungerer, er de som har en parallell virksomhet i den ”virkelige” verden. Virtuelle virksomheter ser ut til å bare høste virtuelle frukter i overskuelig framtid.

Nettannonser fungerer ikke

Den største skuffelsen er at nettannonser viser seg å ikke fungere i det hele tatt. I den grad de legges merke til, vekker de brukernes motvilje mot annonsørene. De fleste hater annonser på Internett. Det er praktisk talt ingen som klikker på dem, bortsett fra når de bommer på lenker, nyser, eller mister noe på museknappen. Derfor registreres heller ikke responsen hos annonsørene og de vil ikke lenger kaste bort penger på dette tøvet.

Det er et anerkjent faktum at i et papirmagasin leses opptil 72 prosent av annonsene i sin helhet. Det er svært vanlig at folk klipper ut annonser de er interesserte i og samler dem i egne album eller henger dem opp ved arbeidsplassen. Dessuten er det i forbindelse med enhver kampanje en umiddelbar og direkte målbar respons ved rosende henvendelser pr. telefon, brev og faks til annonsørene og deres partnere.

Dessuten ser det ut til at en merkelogo fungerer helt annerledes på skjerm enn på papir. På skjerm oppfattes ikke grafikken som annet enn flimmer når den er i kanten av synsfeltet, Derfor uteblir helt både gjenkjennelseseffekten og muligheten for oppbygging av en visuell identitet.

Det var fra første dag noe stort tull av oss å drive på internett, og vi beklager sterkt at vi har spilt brukernes tid på denne måten.

Magasinet DinSide

Dette kommer til å bli en av Norges lekkreste trykksaker gjennom tidene, med månedlige utgivelser til å begynne med. Distribusjonen vil selvsagt være gjennom Rema/Narvesen . Men magasinet vil også bli fritt distribuert på alle offentlige kommunikasjonsmidler der hvor det finnes dyrere ekstratjenester. Da snakker vi om flyselskapenes Business Class, kontorvogner på NSBs Agenda, Flytoget, de eksklusive skygge-vindusplassene på NorEkspress-bussene osv.

Bladet vil komme 20 ganger i året.

Tilleggstjenester på nett – kun for abonnenter

Det som hele tiden har vært DinSides sterkeste kort, er de interaktive verktøyene og kalkulatorene. Dessuten har testene av både datautstyr, biler og andre produkter vært populære.

Disse tjenestene vil fremdeles være tilgjengelige på internett, og faktisk bli bygget ut enda mer enn de er i dag. Men i motsetning til i dag vil det til det meste av stoffet bare være tilgang for abonnenter av papirmagasinet. Papirmagasinet vil også inneholde grensesprengende interaktive papirversjoner av kalkulatorene. Det vil vi benytte klassisk teknologi fra regnestaven, kombinert med japansk origami for å få til dette. Dette blir fantastisk lekkert!

Det vil fremdeles være mulig for alle å gå inn på DinSides nettsider, men alle produktnavn og bilder vil bli kryptert. Du vil stadig kunne lese f.eks. biltester helt gratis, men det er bare abonnenterne som vil kunne se hvilken bil det dreier seg om. Derfor bør du abonnere!

Pris og bestilling

Prisen vil bli på 480 kroner året og du kan betale halvårs- eller helårsvis. Hvis du går inn på en bindingstid på to år, vil du bare måtte betale 900 kroner Betaling skjer med kredittkort og vi sender deg passord på e-post.

Du kan benytte bestillingsskjemaet som ligger her. Vi ønsker alle trofaste lesere velkommen til denne nye ordningen, som gjelder fra midnatt idag.

Abonner her!