Apple innrømmer: Sender ut iPader som er bøyde

Men mener det ikke er en defekt.

BØYD: Flere kunder har fått bøyde iPad Pro fra Apple. Helt normalt, mener produsenten. Foto: MacDonald Trump/MacRumor.
BØYD: Flere kunder har fått bøyde iPad Pro fra Apple. Helt normalt, mener produsenten. Foto: MacDonald Trump/MacRumor.Vis mer

Etter at forsendelsene av Apples nye iPad Pro er godt underveis, har flere kjøpere stilt seg kritiske til produktet de har fått i posten.

I en tråd på diskusjonsforumet til nettstedet MacRumors sier flere at iPad-en de har mottatt har en liten bøy. Mens noen har opplevd dette etter et par ukers bruk, hevder andre at iPad var bøyd allerede rett ut av esken.

Ifølge kjøperne har de selv ikke gjort noe som skal kunne resultere i det som tilsynelatende er en produksjonsfeil, skriver The Verge.

- De er bøyd

Apple har bekreftet overfor The Verge at flere av deres iPad-er faktisk er bøyd allerede ved forsendelse.

Men ifølge teknologi-giganten er dette imidlertid ikke en feil, men et resultat av produksjonsprosessen.

The Verge skriver at bøyen på iPad-en, som skal være i selve chassiset, kommer som et resultat av nedkjølingen av metallet og plasten brukt i iPad Pro.

Begge størrelsene av iPad Pro skal kunne ha en bøy, men Apple hevder bøyen ikke vil forverre seg over tid og at det ikke vil påvirke yteevenen til iPad-en.

Misfornøyde kunder

iPad Pro kommer i størrelsene 11 tommer og 12,5 tommer. Mens iPaden med 11-tommers skjerm har en startpris på 8.890 kroner, har den største en startpris på 10.890 kroner.

Da er det kanskje ikke så rart at kunder føler seg litt snytt når de mottar produkt med en tydelig bøy på midten.

The Verge har snakket med Apple, som sier at kundene kan bytte inn en eventuelt bøyd iPad Pro og få en ny innen 14 dager. Produsenten kan imidlertid ikke garantere at den nye er bøyfri.