Trinn 2: Annonsering

For best mulig effekt anbefaler vi at boligen annonseres både i avisen og på nettet.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Mange meglere sier at prospektet er kjøpers førsteinntrykk. Vi er enige i at prospektet er viktig, men er ikke annonsen god nok, vil jo ingen gidde å komme på visning.

Du bør derfor være så kreativ som mulig.

"Alle" legger ut en annonse i Aftenposten og på nettet, ergo bør din annonse skille seg ut.

Vi liker plantegninger av boligen i annonsen. Bilder i avisen vil du antagelig ikke ha råd til uansett. Du bør derfor pøse på med fargebilder av boligen i nettannonsen, og i prospektet.

Sett opp plakater i vinduene, utenfor huset, og på utvalgte steder i nabolaget. Personer som bor i nærheten er ofte svært interessert i å bli boende, da kan din bolig være et godt alternativ.

Snik deg inn på Finn

De to store aktørene når det gjelder boligannonser på nett er Finn og Tinde, men de er i utgangspunktet lite interessert i å ha deg som kunde så lenge du ikke selger via megler.

Det finnes likevel en snarvei inn på nettsidene til Finn: Ved å betale litt ekstra for avisannonseringen får du nemlig også annonsen ut på nettet.

Våre erfaringer med dette i praksis kan du lese her.