Svarer deg ikke

Få av de store nettbutikkene svarte raskt på vår e-post-henvendelse. Med ett unntak tok de telefonen. Men du må regne med å vente på PC'en.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Vi ville vite om nettbutikkene hadde

ukas billig-PC

, nominert av DinSide Data, på lager.

Å rope i skogen

Ingen kan spasere inn i en nettbutikk og be om hjelp fra de ansatte. I stedet er vi prisgitt telefon og e-post.

Likevel levner vår test ingen tvil: Noe så enkelt som å komme i kontakt med nettbutikkene innen data er vanskelig om du velger nettbutikkenes "egen" kanal, nemlig e-post.

  • Bare Multicom svarte raskt på vår e-post.
  • Hos PCutstyr.no ventet vi i telefonkø i 10 minutter.
  • De andre nettbutikkene tok telefonen kjappere.
  • Kun til PCutstyr.no er det dyrt å ringe: 12,10 per minutt (support).

    Teknisk enda verre

    Det kunne ha vært verre, for eksempel et teknisk spørsmål. Installasjon av PC og PC-komponenter er nemlig ofte problematisk for uinnvidde. Selv det å koble maskinen til Internett kan by på problemer.

    Vi sendte e-post til salgsavdelingene og ringte både salgs- og supportavdelingene. Nettbutikkene vi testet var:

  • Komplett.no
  • IT-butikken
  • PS Data
  • Multicom
  • PCutstyr.no
  • Elkjøp

    Se responsen på e-post og telefon