La oss si det med en gang: En ti meter lang limousin er ikke det beste valget for å sette fartsrekord på isbane. Men det er kanskje det kuleste!
Eier og limousin-sjåfør Håkan Andersson i Haga Limo sitter bak rattet, klar for å sette ny verdensrekord på den tre kilometer lange strekka.
Første gang i historien
Hvordan skal han få til det? Jo, ganske enkelt: Å kjøre i høy hastighet over is med limousin er ganske enkelt aldri gjort før! Derfor vil alle noterte hastigheter bli en ny verdensrekord.
"Får vi sitte på?" spør Rune M. Nesheim, kollega og redaktør i bladet Gatebil. "Ja, det burde gå greit det", svarer svensken bak rattet...

Relativt absurd dag på jobb
Før vi aner ordet av det, sitter vi begge bakerst i den komfortable doningen på startstreken. Som om ikke situasjonen er absurd nok allerede, velter temaet fra TV-serien Dallas ut av de gedigne høyttalerne på taket. Hva er det vi har begitt oss ut på..?
Verdens raskeste traktor?
Du synes kanskje det er sprøtt å ta med en limousin på isbane. Det synes ikke Håkan Andersson. Ikke så rart, han har nettopp gjort et rekordforsøk i en V6-motorisert traktor på fri eksos.

Her setter Red Bulls Formel 1-bil banerekord på nye Rudskogen!
Håkan er med andre ord ikke skrudd sammen som alle andre. Noe som gjør det enda morsommere å sitte i baksetet når han tråkker gassen i bånn på den digre Lincoln Navigatoren og legger i vei nedover isstrekka...


Har du noe å tilføye?
Velkommen til Dinsides diskusjon. Vi vil gjerne vite hva du mener, men husk at mange leser det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Mer om vilkårene her. Kommentarer til hvordan redaksjonen har løst saken på, tips om skrivefeil eller lignende sendes til tips@dinside.no.