<b>UHELDIGE TURISTER:</b> Legen skulle late vannet ved en uforstyrret klippe - så raste klippekanten sammen under ham. (Bildet er et illustrasjonsfoto) Foto: Colourbox
UHELDIGE TURISTER: Legen skulle late vannet ved en uforstyrret klippe - så raste klippekanten sammen under ham. (Bildet er et illustrasjonsfoto) Foto: ColourboxVis mer

Verdens uheldigste turist?

Pass deg hvor du tisser.

Slange i bagasjen, uheldig vannlating og marsvin-trøbbel ...

Reiseforsikringsselskapet Travel Guard leter etter verdens mest uheldige turist gjennom konkurransen World's Unluckiest Traveler. Reisende kan sende inn sine uheldige eller originale historier, og være med i konkurransen om en drømmeferie på slutten av året. Konkurransen er kun åpen for innbyggere i USA eller Canada, så det er ikke aktuelt for de fleste av DinSides lesere å delta i akkurat denne konkurransen.

Uheldige turister

Her kan du lese noen av historiene til de uheldige reisende som har sendt bidrag til Travel Guard. Du kan lese flere historier (kun på engelsk), på konkurransesiden: worldsunluckiesttraveler.com

Pass deg hvor du tisser
"Jeg er en genetiker som var invitert på en medisinsk misjon til Saigon. På dag tre av min månedslange tur, stoppet jeg på et avsidesliggende fjell for å fotografere en vakker dal nedenfor. Jeg ville benytte meg av ensomheten og tok et skritt mot klippekanten for å lette på trykket. Plutselig gikk kanten som så så solid ut, i oppløsning, og jeg falt rett ned, hylende av redsel. Hadde det ikke vært for en berghylle som tok imot meg etter 9 meter, og knuste foten min, ville jeg ha sust rett i døden 120 meter ned. (Mange har spurt - jeg hadde ennå ikke åpnet buksesmekken.) Det tok ti menn og mye morfin for å redde meg. En 14-timers smertefulll ambulansetur til Hanoi og en flytur fikk meg tilbake til Bangkok. Ti skruer og en metallplate fikset de mange beinbruddene, men jeg var irritert over å oppdage at ankelen min fremdeles ikke var festet rett. Uheldigvis førte den andre operasjonen til en livstruende infeksjon, som ga seg først etter massiv antibiotikabehandling og 3-ukers sykehusinnleggelse. Jeg kom hjem praktisk talt på den originale returdatoen, men uten å ha truffet en eneste pasient utenom meg selv."

Morsomme reisehistorier på DinSide

Suvenir med noko attåt ...
"Min uheldigste reiseopplevelse må være vår tur til Costa Rica. Turen i seg selv var fantastisk, men suvenir-keramikken vi tok med hjem inneholdt noen overraskelser. Det ble nesten en internasjonal begivenhet da slangene dukket opp! Lokale costaricanere fortalte oss at selv om det fantes hundrevis av slangearter i landet deres, måtte vi være veldig heldige om vi skulle få sett noen. Vel, de haiket i keramikken min, kom seg gjennom røntgen på Costa Rica-flyplassen og ble oppbevart i hattehylla på flyet til Toronto. Jeg oppdaget dem tre dager senere da jeg åpnet esken for å vise fram de vakre krukkene mine. Vår personlige versjon av "Snakes on the Plane" ble avrundet da slangene ble stedt til hvile ved et laboratorium. Krukken min ble returnert til meg, men mine følelser for den er ikke de samme."

Ulovlige suvenirer

Marsvin-trøbbel
"Historien min starter i januar 2009 da min kone, flere venner og jeg reiste til Peru. Et eller annet sted ved Machu Picchu bestemte jeg meg for at det kunne være morsomt å prøve det lokale kjøkkenet. Så en kveld etter en slitsom tur opp Huayna Picchu, bestemte vi oss for å spise middag i en bakgaterestaurant for å få en realistisk peruansk middag. Jeg spiste stekt marsvin. Jeg hadde sett dette på Travel Channel og de sa det smakte som kylling. Det som skjedde etter det, rammet meg som ingen kylling noensinne hadde gjort. I løpet av de neste par ukene, ble jeg syk. Heldigvis kom jeg meg tilbake til Phoenix og kom meg til fastlegen min. Etter å ha gått ned 13 kilo, ble jeg til slutt innlagt på sykehuset. Det var 2. februar 2009. Jeg husker ingenting før 23. februar. Da jeg til slutt var bevisst nok til å skjønne hva som skjedde, lærte jeg sannheten om Montezumas hevn! Jeg mistet tykktarmen og hadde utlagt tarm. Alt på grunn av en parasitt forårsaket av et stekt marsvin."

Har du hatt en uheldig, sprø, forferdelig eller morsom ferieopplevelse som du vil dele med andre? Send din historie til oss. Gi beskjed dersom du ikke ønsker ditt fulle navn publisert sammen med historien.