TV-trøbbel på tur

Bråkete TV-apparater ødela kveldsfreden for turistene, noe de ikke er fornøyd med.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

To TV-apparater i salongen under rommet stod på fra halv syv til halv tolv hver dag, og ødela ferieroen for beboerne. De ba om nytt bosted, men ingen av tilbudene som var ledig på samme hotell falt i smak.

Det ene hadde utsikt til en murvegg, det andre til tak med tekniske installasjoner. (...) I katalogen fremgår det at leilighetene har havutsikt eller utsikt mot bassenget. (Sitat fra klagen.)

Billigere bosted

Heller ikke en privat leilighet samme sted fristet, og klagerne takket til sist ja til rom på et billigere hotell. De krever å få tilbake prisdifferansen mellom disse to hotellene, noe reiseselskapet ikke er villig til å gi. Reiseselskapet fremhever at ingen andre beboere over TV-salongen har klaget, og at klagerne fikk tilbud om flere andre boalternativer på det første hotellet.

Mange støykilder

Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser har behandlet klagen, og fremhever at det er mange støykilder på et hotell som en beboer må tåle om man ikke har blitt lovet noe annet. Siden ingen andre har klaget på TV-støy, antar nemnda at denne støykilden ikke er verre enn hva hotellgjester må regne med. Nemnda mener dermed støyen ikke er å regne som mangel, og at klagerne heller ikke hadde rett til å bytte rom. Det vil også si at de ikke har rett til å få utbetalt prisdifferansen.

Reklamasjoner

Reisende på pakketurer kan klage om de er misfornøyd. Først klager du til selskapets representanter på stedet. Om det ikke fører frem tar du det opp med selskapet når du kommer hjem. Er du ikke fornøyd med behandlingen der, tar du kontakt med Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser. Behandlingen i nemnda tar som regel i overkant av et halvt års tid, og pakketurselskapet er forpliktet å følge avgjørelsen som blir tatt her.

Adressen til Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser er: Drammensveien 30, 0255 Oslo eller postboks 2924 Solli, 0230 Oslo.

  • Se hvordan det har gått med reisende som har klaget via reklamasjonsnemnda.
  • Ut på tur?

    DinSide Reise har de nyttige reiseplanleggingsverktøyene.

  • Fergekalkulatoren
    - Få oversikten over fergeselskapenes tilbud.

  • Reiseguiden
    - Sjekk ut lesernes beste reisetips, eller del ditt beste reisetriks med andre.

  • Valutakalkulatoren
    - Hvor mye er en bath? Eller en euro? Valutakalkisen har svaret.

  • Slik kan du reise billig
    - Sjekk DinSide Reises artikkelsamling om budsjettreiser.