SAS' Facebook-side har allerede snart 60.000 fans. Kan PR-stuntet gi flere? Foto: SAS
SAS' Facebook-side har allerede snart 60.000 fans. Kan PR-stuntet gi flere? Foto: SASVis mer

Skaper blest på Facebook

Flyselskapet SAS går nye veier for oppmerksomhet.

SAS satser mer på sosiale medier og har ansatt en sjef for sosiale medier, Christian Kamhaug.

I pur glede over det SAS så langt har fått til på Facebook, har den sjefen lovet å tatovere SAS-logoen på kroppen dersom flyselskapet får 100.000 fans på Facebook i 2011, skriver Kampanje.

– I desember passerte vi 50.000 fans på Facebook, og da ga vi bort 50.000 EuroBonus-poeng til den norske kvinnen som var vår fan nummer 50.000. Dette var ikke noe vi annonserte på forhånd, og vi kommer til å gjøre flere småstunt gjennom hele året. Ett av disse er at jeg har lovet at om vi klarer å passere 100.000 fans i 2011 så skal jeg tatovere SAS-logoen et sted på kroppen – og la våre fans på Facebook stemme over hvor jeg skal ha den, sier Christian Kamhaug i SAS til Kampanje.

PRISTEST: SAS eller Norwegian på fly + hotell?

Facebook viktig for SAS

Årsaken til at SAS har ansatt en egen sjef for sosiale medier, er at de har oppdaget at flere og flere kunder også ønsker å bruke sosiale medier til å komme i kontakt med dem som selskap.

Kamhaug sier til Kampanje at det spesielt var i forbindelse med askeskyen i fjor at kundene søkte kontakt gjennom sosiale medier. Derfor vil SAS nå "snakke" med kundene også på Facebook.

Nærmer seg 60.000

I skrivende stund er det 58.957 personer som "liker" SAS på Facebook. Det er derfor slett ikke umulig at Kamhaug vil bli merket med SAS-logoen for resten av livet.

Ikke første gang noen vil ofre en kroppsdel på denne måten. Kanskje husker du Christer som ville selge leggen sin til høystbydende?