Hotellene håver inn på gjester som vil ha seg. Foto: Colourbox
Hotellene håver inn på gjester som vil ha seg. Foto: ColourboxVis mer

Sex-pakker selger rått

Hotellene gnir seg i hendene.

Stadig flere amerikanske hoteller tjener penger på kåte gjester ved å tilby dem sex-pakker på rommene, skriver Associated Press.

Sex-pakkene inneholder diverse remedier som kan være nyttige å ha for å få opp temperaturen - noen eksempler er massasjeoljer, kondomer, bind for øynene, fjær (til å kile noen med), mintpastiller og minivibratorer.

Hos Borgatas såkalte urbane livsstilshotell i Atlantic City, The Water Club, kan du kjøpe "The Passion Kit" til 18 dollar, cirka 100 kroner. Faktisk kan du måtte betale selv om du ikke bruker innholdet. Hvis pakken fjernes fra baderomshyllen i mer enn 60 sekunder, vil hotellet ta seg betalt for den. En lyssensor sørger for at dette skjer automatisk.

Så da spørs det om de 1.500 sex-pakkene hotellet har solgt så langt, faktisk er brukt, eller om tallet er et resultat av at folk har vært nysgjerrige, og ikke kjappe nok til å sette pakken tilbake.

Er dette din nye sengekamerat? Se hvordan hotellene lokker til seg gjester

Ved hotellet Six Columbus i New York, har de gitt sin sex-pakke navnet "The Shag Bag", mens et annet New York-hotell, 60 Thompson, kaller den "Intimacy Kit".

Det er ikke bare amerikanske hoteller som har kastet seg på sex-trenden. Gjester ved Drake Hotel i Toronto i Canada kan bestille sexmanualer, sexvideoer, fløyelsbind for øynene og vibratorer på room service.

- Amerikanerne er innovative som alltid. For øyeblikket tror jeg imidlertid at dette er litt for spesielt for det nordiske markedet, sier markedssjef for Choice Hotels Norge, Anne Kjersti Kværner, til kk.no

Ikke bare for gøy

Det høres gøy ut med sex-pakker på hoteller, men det er ikke alltid det er ment bare for kos. I Beijing ble alle hoteller med tre stjerner eller flere i sommer beordret til å legge kondomer på hvert hotellrom. Grunnen var de økende tilfellene av HIV og AIDS i byen.