Og vinneren er ...

Sterling vinner testen av billigselskapenes nettjenester. Her ser du vurderingene og terningkastene.

Sterling

Her finnes all informasjon man stort sett er ute etter, og det er lett å finne fram. Enkel billettbestilling og pluss for egen bestillingstjeneste som søker kun etter de billigste billettene.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Sterling

  • Norwegian

    Greie sider, forholdsvis enkelt å finne fram – men vi skulle ønske at rutetilbud og priser var litt enklere å finne. Bestillingstjenesten er ikke optimal. Vi vil ha prisen med en gang! Bra responstid på e-posthenvendelse. Trekk for krav om registrering.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Norwegian

  • Nordic Airlink

    Enkle sider, men skralt med informasjon. Trekk for at man må registrere seg for å bestille mer enn én billett, og for at man først får prisinformasjon i fjerde skjermbilde. Pluss for informasjon om mengde tilgjengelige billetter innenfor de forskjellige priskategoriene, i bestillingstjenesten.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Nordic Airlink

  • Ryanair

    Ingen informasjon om øvrige priser utover de aller laveste, som gjerne er tilbudspriser som gjelder i en bestemt periode. Skatter og avgifter tilbakeholdes og det informeres først om dette på tredje skjermbilde. Dette utgjør en vesentlig sum, og burde vært inkludert i prisen som oppgis til å begynne med. Trekk for ingen internetthjelp per e-post, og dyr kundestøtte for internettbestillingen per telefon.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Ryanair

  • Snowflake

    Lettfattelig og fin bestillingstjeneste. Relativt greit å finne fram på sidene, men nettsidene mangler mye informasjon som man gjerne er ute etter.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Snowflake
  • Dette tilbys
    KriterierNordic AirlinkNorwegianRyanairSnowflakeSterling
    Info billettyper/vilkårJaJaNjaNeiJa
    PrisinfoJaJaNjaJaJa
    TidtabellerJaJaJaNeiJa
    FlyplassinfoNeiJaJaNeiJa
    KontaktinfoJaJaJaJaJa
    Brukervennlighet/
    Funksjonalitet
    God, 4God, 3God, 3God, 3God, 4
    Brukervennlighet/
    Bestillingstjeneste
    God, 3Grei, 2Grei, 2God, 4God, 4
    TOTALVURDERING34335
    Vurderingene er gjort av DinSide Reises redaksjon.
    Under vurderingene av brukervennlighet er 5 best og 1 dårligst. Under totalvurderingen vises terningkast, hvor 6 er best og 1 er dårligst.


    Hvem er best?

    Hvilket billigflyselskap synes du har den beste nettjenesten? (Avsluttet)
    Sterling(43%) 108
    Norwegian(32%) 81
    Ryanair(13%) 32
    Snowflake(11%) 27
    Nordic Airlink(2%) 6
    Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.


    Hvilket selskap synes du har den beste nettjenesten? Gi din stemme i boksen til høyre.