<b>FÅR TILBAKEBETALT:</b> Bjorn Carlsen synes det er rart at Norwegian har belastet kontoen hans for 216 kroner fire ganger.  Foto: Privat
FÅR TILBAKEBETALT: Bjorn Carlsen synes det er rart at Norwegian har belastet kontoen hans for 216 kroner fire ganger. Foto: PrivatVis mer

Norwegians kunder har betalt dobbelt

Det har vært en teknisk feil i Norwegian-systemet. Sjekk kontoutskriften din.

– Akkurat ferdig med en ringerunde hos DNB og Norwegian for å forsøke å finne ut hvorfor kontoen min er trukket for 216 kroner fire ganger! Svaret jeg fikk hos Norwegian var at de var klar over det, og at det hadde rammet tusenvis av kunder, forteller Bjorn Carlsen i en epost til DinSide.

Og informasjonssjefen i Norwegian bekrefter at det har skjedd en feil:

– Vi har avdekket en feil som dessverre har gjort at enkelte av våre kunder har blitt dobbeltbelastet. Det var en teknisk glipp, og vi jobber for å at kundene skal få tilbakebetalt disse pengene umiddelbart. Det er sterkt beklagelig, sier Lasse Sandaker-Nielsen.

Les også: Oppgitt over Norwegians billettendringer

Hovedsakelig 2. og 3 januar

Det er hovedsakelig kunder som har bestilt flybilletter hos Norwegian 2. og 3. januar, som har blitt trukket to ganger. Feilen skal ligge i Norwegian-systemet.

– Vi har ikke oversikt over hvor mange som har blitt rammet, men vi kan ikke utelukke at kunder i Sverige og Danmark også har blitt rammet, forteller Sandaker-Nielsen.

Ifølge informasjonssjefen er systemet så pass pålitelig at kundene som har blitt rammet, automatisk vil få tilbakebetalt pengene av Norwegian. Men dersom du ser at kortet ditt har blitt dobbeltbelastet, kan du for sikkerhetsskyld ringe flyselskapets kundeservice.

RART: Bjorn Carlsen har blitt trukket 864 kroner av Norwegian. Det merkelige er at han ikke har bestilt flybillett hos selskapet siden februar i fjor. Foto: Privat Vis mer

Slik så transaksjonene til Carslen ut:

Les også: Se etter denne Norwegian-halen

Kan gjelde flere: Carlsen har nemlig ikke kjøpt flybillett i år

– Jeg har ikke bestilt flybillett hos Norwegian siden februar i fjor. Jeg aner ikke hvorfor de har trukket penger av meg nå, sier Carlsen til DinSide.

Han stoler på at Norwegian vil tilbakebetale ham det de har trukket, men han skulle gjerne ha fått mer informasjon fra dem.

– Det er tydeligvis flere enn dem som har bestilt reise 2. og 3. januar som har blitt rammet. Har du noen kommentar til det?

– Hva som har skjedd her, kjenner jeg ikke til, men det må vi komme til bunns i, svarer informasjonssjefen.