<b>WIFI-GARANTI:</b> Norwegians flyruter Oslo-Stockholm, Oslo-Stavanger og Oslo-Bergen, skal nå ha WiFi.  Foto: Per Ervland
WIFI-GARANTI: Norwegians flyruter Oslo-Stockholm, Oslo-Stavanger og Oslo-Bergen, skal nå ha WiFi. Foto: Per ErvlandVis mer

Norwegian-ruter med WiFi-garanti

Flyselskapet frir til forretningsreisende.

Sjansen for at du har tilgang på Internett når du er ute å flyr, øker stadig. Hittil har 35 av Norwegians 62 fly fått installert WiFi, men frem til nå er det bare Oslo-Stockholm-ruten som har hatt Internett-garanti.

– Norwegian har hatt stor suksess med Oslo-Stockholm-ruten vår. Nå har også rutene Oslo-Stavanger og Oslo-Bergen fått WiFi, sier informasjonssjef i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, til DinSide.

Tilbudet har vært gjeldende siden mandag 6. februar. Men til tross for WiFi-lovnader, kan det likevel hende at passasjerer opplever at det ikke alltid er WiFi på flyet.

– Innimellom kan det oppstå ting som gjør at vi må sette inn et annet fly som kanskje ikke har WiFi, påpeker Sandaker-Nielsen.

Les også: Norwegian kjøper 222 fly

– Gunstig for forretningsreisende

At det ble rutene Oslo-Bergen og Oslo Stavanger som skulle få først WiFi-garanti av Norwegian, er nok ikke helt tilfeldig.

Lasse Sandaker-Nielsen er informasjonssjef i Norwegian. Foto: Per Ervland Vis mer


– Dette blir gunstig for våre forretningsreisende, forteller Sandaker-Nielsen i Norwegian.

Denne uken ble det kjent at Konkurransetilsynet anbefaler å videreføre bonusforbudet på de aller fleste rutene i Norge, utenom de tre største rutene mellom Oslo-Bergen, Oslo-Trondheim og Oslo-Stavanger.

Norwegian har 1,3 millioner Reward-medlemmer, som er flyselskapets bonusprogram.

SAS: Ett fly med WiFi

Det var tirsdag 8. februar i fjor at Norwegian lanserte WiFi på to av sine fly, mens SAS lanserte Internett på ett fly 27. desember 2011.

– Hvordan ligger SAS an med WiFi-installeringen?

– Det ruller etter planen, men ingen ble installert i januar. Fly nummer to er rett rundt hjørnet. Med litt ujevne mellomrom blir det installert cirka to i måneden. Innen mai/juni vil cirka 10 fly ha det og slik går det løpende, opplyser Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS.