Vis mer

Minibar er bare begynnelsen

Hvor godt kan man egentlig ha det i lufta? Veldig godt.

Etihad er ikke det første svaret du får hvis du ber nordmenn nevne et utenlandsk flyselskap, men det spørs om ikke deres vanvittige nye luksustilbud kan gjøre noe med den saken.

Heftigere førsteklasse-reise skal det godt gjøres å bestille med et allerede tungt belastet platinakort.

Diamant-standard

Det rykende ferske tilbudet har fått det alt annet enn subtile navnet Diamond First Class, og arabiske Etihad lanserer den luksuriøse kabinen i august i år. Den vil installeres i en helt ny Airbus A340-600, et ikke helt uventet valg med tanke på at denne flytypen med sine 73.5 meter regnes for å være verdens lengste passasjerfly.

Les også: Her er det størrelsen som teller!

Som bildene under viser vil Diamond-passasjerer kunne strekke ut sitt utslitte legeme på en helt flat, 2.05 meter lang seng. Den har blant annet innebygget massasjefunksjon, dedikert korsryggstøtte og justerbar hodestøtte. Det er nesten overflødig å si at du også får strømuttak til alt fra laptoper, mp3-spillere og mobiltelefoner, og dessuten Ethernet-port for internett-tilkobling.

Hele luksuskabinen har en samlet lengde på snaue 2.1 meter, og en bredde på rundt 76 centimeter. Du har med andre ord litt bedre albue- og benrom enn på økonomiklasse.

(Saken fortsetter under bildespesialen!)


God underholdning

Ellers kan Diamond First Class by på en 23-tommers flatskjerm, og et in-flight underholdningssenter som kan by på rundt 600 timer med filmer og TV- og radioprogrammer. Det er også mulig å spille spill på skjermen.

Les også: Verdens billigste ferieland

Hver passasjer på den spesielle førsteklassen har også tilgang til egen minibar, opplyst garderobe med speil, samt et luksuriøst bad med speil i full størrelse og lærsete.

Når vi først har vært gjennom disse punktene, er det ikke imponerende å høre at interiøret blant annet er designet av Poltrona Frau, som også står bak innsiden av Ferraris sportsbiler.

Diamond First Class vil rulles ut i flere fly i løpet av en toårsperiode, og selv om prisen foreløpig ikke er kjent, er det ingen grunn til å anta at dette er noe folk flest får råd til - for å si det forsiktig.

Kilde: Born Rich