Klagde på flymaten - nå får han teste flymat

Ingen skal si at ikke Virgin-gründer Richard Branson vet å gjøre dårlig pr til god...

Vi skrev nylig om den oppgitte flypassasjeren som hadde en så fæl matopplevelse på en Virgin-flyvning fra India til Storbritannia, at han sendte verdens beste klagebrev til Rochard Branson, mannen bak Virgin.

Klagen har gått som en farsott på e-post til alle verdenshjørner, da den må sies å være svært underholdende lesning.

Her er et utdrag:

"Etter dette begynte jeg faktisk å føle at blodsukkeret mitt var litt lavt. Jeg trengte et sukkerkick. Heldigvis hadde jeg fått servert en liten kjeks. Den hadde fanget min oppmerksomhet tidligere på grunn av sitt uvanlige utseende (se bildet under).

Vis mer



Den ligger i en bevispose fra et åsted for en forbrytelse. EN FORBRYTELSE MOT BAKEKUNSTEN. Enten det, eller en eller annen type bakgate/undergrunns-kjeks, kjøpt av en pistolbærende galning høy på gjær. Du vil i hvert fall ikke bli tatt med en kjeks som denne i tollen. Forestill deg at du biter gjennom et stykke messing, Richard. Det ville vært snillere mot tennene enn gjenstanden over."

Les hele klagebrevet her.

Kreativt stunt

Hmmm... en nøtt for Branson, dette. For det er ikke så heldig at hans flyselskap får rykte på seg for å servere helt elendig flymat. Så hva gjør den oppfinnsomme Branson?

Han inviterer passasjeren til å være med og teste flymat og vin for Virgins fremtidige meny.

Branson ringte selv passasjeren, som bor i London, og inviterte ham til å komme flyselskapets cateringhus neste måned. Der skal han få hjelpe til å velge flymaten som skal serveres på Virgins flyvninger i fremtiden. Så langt har ikke passasjeren svart på om han vil komme.

- Vi har etterforsket denne klagen skikkelig, og Branson bestemte at vi burde invitere ham til å teste vår fremtidige flymat, slik at vi kan sørge for at hans personlige smak blir tatt hensyn til, sa en talsperson til Telegraph.co.uk.

Det er mange som er overraskende opptatt av flymat. Det finnes flere nettsider dedikerte til temaet. Sjekk for eksempel www.airlinemeals.net, der passasjerer kommenterer og legger inn bilder av sine flymåltider.