Forsikringsselskapet: Ord mot ord

- Vi tar selvsagt ansvar dersom vi gir feil opplysninger, sier Øystein Thoresen, informasjonssjef i Gjensidige Nor forsikring. Denne saken er imidlertid spesiell.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Av Øyvind Paulsen, Karoline Brubæk, Kristin Sørdal

- Dette var en såkalt kaosdag. På grunn av det dårliget været mottok vår alarmstasjon utallige henvendelser fra frustrerte kunder rundt om i Europa, sier Thoresen.

- De fikk alle den samme beskjeden om hva som dekkes, og hva som faller utenom reiseforsikringen. Den aktuelle saksbehandleren nekter også for å ha gitt Loftås et slikt klarsignal. Det må vi forholde oss til.

Men forstår du at dette virker svært strengt for en som hevder å ha gjort nøyaktig som han fikk beskjed om?

- Jeg synes det virker helt rart at Loftås skal ha fått en slik beskjed, når de andre passasjerene i samme situasjon ikke gjorde det. I en slik situasjon vil det altså bli ord mot ord, og vi må da se hva reiseforsikringen egentlig skal dekke.

Det vil bety at Loftås ikke vil få dekket ekstrautgiftene på 11.000 kroner, avslutter Øystein Thoresen.

  • Tilbake til innledningen

  • Hva gjør du når flyet kanselleres?

  • Hva har du krav på fra reiseforsikringen?