Flyselskap sendte kisten til feil land

Krevde deretter penger av enkemannen for å frakte den dit den egentlig skulle.

Miguel Olaya skulle sende sin avdøde kone Teresa fra New York og til Ecuador slik at hun kunne begraves i fødebyen. I stedet ble kisten hennes sendt til Guatemala, skriver amerikanske Daily News.

Ødelagt lik

Da kisten med Teresa Olaya endelig kom til rette flere dager senere, var liket så ødelagt at familien måtte droppe den tre dager lange likvaken de hadde planlagt for henne. På toppen av det hele ville American Airlines ha 321 dollar, nesten 1.850 kroner, for frakten fra Guatemala til Ecuador.

- Jeg reiste til Ecuador for å forberede begravelsen, men da jeg dro til flyplassen for å hente kisten, fortalte de meg at de ikke visste hvor hun var. Jeg ble helt fortvilet, sa Olaya til Daily News.

Han og tenåringsdatteren dro tilbake til flyplassen fire dager på rad, men fikk samme beskjed hver gang. Det var en kraftig påkjenning, ikke minst for datteren.

Til slutt fikk de beskjed fra flyselskapet om at kisten befant seg i Guatemala City, nesten 6.500 kilometer unna.

Feil flyplasskode

Det viste seg at en ansatt i flyselskapet hadde tastet inn feil flyplasskode da kisten ble sjekket inn. Da American Airlines fant ut dette, trakk de tilbake kravet på 321 dollar for å frakte kisten fra Guatemala til Ecuador.

Nå saksøker Olaya både flyselskapet og begravelsesbyrået. Flyselskapet for å ha sendt kisten feil, og begravelsesbyrået fordi Olaya mener de ikke hadde balsamert Teresa skikkelig, noe som gjorde at liket hennes ble så ødelagt at en likvake var umulig.