Etter flygningen


Etter flygningen

Vel nede på bakken er det også ting du kan gjøre for å la hjertet hvile, og la kroppen og hjernen leve i perfekt harmoni.

  • For all del, ikke stress av flyet. Hva er poenget med å reise seg tidlig, stå sammenkrøket i kø med håndabagasjen hengende over skulderen, mens jakka krøller seg over ryggen. Tenk på at det tar lang tid før bagasjen når bagasjebåndet, så sitt heller nede litt ekstra og la hjertet hvile. Stress er slitsomt.

  • Ikke løp i gangen. Klarte du å la være på barneskolen fikser du det på flyplassen også. De fleste flyplasser har rullebånd du kan stå på, og igjen vil vi bare minne på at det tar tid før bagasjen når bagasjebåndet.

  • Reiser du langt og er i fare for å få jetlag, kan det være et godt tips å ikke sove når du ankommer. Hold deg våken så du kommer inn i rett døgnrytme. Et stalltips for de villeste er å rett og slett ta seg en liten fest, ettersom det da oftere er lettere å holde seg våken.
    Les her om hva vi skrev om jetlag i 2001.

  • Skal du være borte bare noen få dager, kan det være lurt å holde på din vanlige døgnrytme, i den grad det vil være mulig. I New York holder flere hoteller europeiske åpningstider på alle servicer, for at forretningsfolk ikke skal trenge å gjøre om døgnrytmen på korte reiser.