KJIP BURGEROPPLEVELSE PÅ KON-TIKI: Påskeburgeren lignet ikke akkurat på reklameplakaten. Foto: Ida Strøm Seljeseth
KJIP BURGEROPPLEVELSE PÅ KON-TIKI: Påskeburgeren lignet ikke akkurat på reklameplakaten. Foto: Ida Strøm SeljesethVis mer

Er dette virkelig den samme burgeren?

– Vi ble paffe og handlingslammet da vi så maten, sier Ida.

Det er ikke alltid at salgsplakaten stemmer overens med produktet. Det fikk nylig Ida Strøm Seljeseth og samboeren erfare.

I påsken hadde de nemlig en svært skuffende matopplevelse da de var på kafeen Kon-Tiki på Gardermoen.

– Min samboer og jeg ble fristet av en plakat som reklamerte for "Tropisk påskeburger med melonsalat" og bestilte hver vår. Vi ble ganske paffe da det som skulle forestille det vi hadde bestilt, ble levert ut ved disken, skriver Seljeseth i en epost til DinSide.

>>>Er dette samme middagsrett? Sjekk ferdigmaten vs. bildet

Tynn ihjelstekt frossenburger

For den tropiske påskeburgeren var alt annet en en tropisk, og milevis fra å være en kulinarisk smaksopplevelse.

Ida Strøm Seljeseth sier hun ble paff og handlingslammet da de fikk servert påskeburgeren på Kon-Tiki. Foto: Privat Vis mer


– I motsetning til den lekre hjemmelagde burgeren på bildet fikk vi en tynn, ihjelstekt frossenburger. Potetbåtene var slappe og smakløse, og man forventer ikke akkurat hermetisk ananas og mais når man betaler 149 kroner per burger. Hva som egentlig skulle forestille melonsalaten, lurer vi fremdeles på, forteller hun.

– Vi vet selvsagt at vi burde gitt beskjed direkte i restauranten den dagen, men da vi skulle nå et fly kunne vi ikke ta oss tid til det, påpeker Seljeseth, som skrev en e-post med tilbakemelding til passasjerservice ved OSL.

Nå har det gått to uker uten at hun har fått svar, noe hun synes er skuffende.

>>>- Bildene av ferdigmat lyver: Det ser bedre ut enn det smaker

Legger seg flate

Sølvi Ness, driftsdirektør i SSP Norge, beklager hendelsen til DinSide.

– Vi svarer alltid på klager med en gang vi får dem, men denne har gått til OSL-passasjerservice, og vi prøver å finne ut hvor denne mailen er. Vi følger alltid opp klager skriftlig med gavekort, for å få en ny mulighet til å kunne levere kvalitet. Alle klager blir tatt på alvor, sier Ness, som synes det er kjempeleit at Seljeseth ikke har fått svar.

Sølvi Ness, driftsdirektør i SSP Norge, beklager at Ida S. Seljeseth og samboeren fikk en dårlig burger på kafeen til Kon-Tiki. Foto: Eva Rose Furumyr/Oslo Lufthavn Gardermoen Vis mer


Ness skjønner godt at hun ble skuffet da hun fikk påskeburgeren.

– Dette var helt klart ikke bra. Kundene har ikke fått det de ville ha. Vi må gå gjennom våre interne rutiner. Dette var ikke noe kjekt, beklager Ness.

>>>Se bildene: Slik blir Gardermoens nye terminal

Fornøyd med utfallet

Ness tar umiddelbart tak i situasjonen, og det går ikke mange minutter før DinSide mottar en e-post fra Seljeseth;

– Nå har jeg fått en telefon fra dem. De beklaget veldig og hadde ikke fått tilbakemeldingen min på grunn av at de som mottok den ikke hadde videresendt riktig. De ønsket å rydde opp og vil betale meg tilbake beløpet vi brukte og ville også sende meg et gavekort så de fikk en sjanse til å vise seg fra en litt bedre side. Så da er jeg veldig fornøyd med utfallet av saken i hvertfall, skriver hun.

Seljeseth er ikke redd for å gi Kon-Tiki en ny sjanse.

– Gavekortet blir nok brukt når vi skal ut og reise i juni.