Du klager på HVA?

- Toalettpapiret var ikke brettet. Hoteller får høre mye rart når folk klager.

Det er ingenting galt med å klage når det er noe ved hotellet som ikke er som forventet. Men, det finnes grenser for dumme ting å klage på ...

Timesonline har fått tak i de beste klagehistoriene fra Association of British Travel Agents, og det må sies å være ganske lystig lesing. Bare se her:

  • The Halkin Hotel i London mottok faktisk en skriftlig klage der gjesten klaget på at toalettpapiret ikke var brettet, og at det var vrient å få revet av tørk ...
  • En gjest ved Malmaison Hotel i Birmingham mente at nattlysene på rommet var forvirrende. "Ved et uhell trodde jeg walk-in garderoben var toalettet."
  • En turist i St Kitts i Karibia ville gjerne bytte hotell, fordi hun kunne høre bølgene slå mot stranda ...
  • Hotellgjestenes villeste krav

  • En dame ved Roxburghe Hotel i Edinburgh, truet med å ringe politiet etter å ha hevdet at hun ble innesperret på rommet sitt. Det viste seg imidlertid at hun hadde misforstått "ikke forstyrr"-skiltet, og trodde det var en beskjed om at hun måtte holde seg på rommet.
  • En gjest i en utleiehytte ved sjøen, klaget over at havet var mye lenger unna enn det bildene i brosjyren viste. Og det var det - fordi det var lavvann.
  • Spik spenna hotellbeskrivelser

    Les flere artige klager hos Timesonline.

    Men, noen ganger er hotellet under pari, og gjestene opplever dårlig service. Du husker vel Basil Fawlty i Hotell i særklasse? Se videoklipp fra minneverdige øyeblikk i denne artikkelen.