Svært mange opplever uforutsette ekstraavgifter på hotellregningen. Foto: COLOURBOX
Svært mange opplever uforutsette ekstraavgifter på hotellregningen. Foto: COLOURBOXVis mer

Disse hotellavgiftene irriterer mest

Betaling for internett og parkeringsavgift topper listen.

Hotellsøksiden Hotels.com spurte nylig over 1.800 briter hvilke ekstraavgifter som irriterer mest når man bor på hotell. Tre av fire mente betaling for internett var den kjipeste avgiften.

Det er ikke så overraskende, for i dag kan du som regel surfe gratis på en steder - kafeer, avgangshaller, og også på svært mange hoteller. Det er rett og slett ganske snålt at noen hoteller fortsatt krever ekstra betalt for at du skal kunne surfe på nettet.

Men like bak surfeavgiften kom parkeringsavgiften. 73 prosent av de som svarte på undersøkelsen mente parkeringsavgift er irriterende, skriver Daily Mail. De synes hotellgjester skal slippe å måtte betale for å ha bilen stående ved hotellet.

Også her varierer hotellenes regler. Veldig mange tilbyr sine gjester gratis parkering så langt det er ledige plasser. Men hoteller i storbyer tar gjerne betalt for dette. Ofte har de ikke egen parkeringsplass, men leier plasser i et nærliggende parkeringsanlegg. Dermed må hotellgjester betale for parkeringen.

Andre irritasjonsmomenter er betaling for flaskevann, morgenavis og håndkle i trimrommet.

Sjekk ut flere av hotellenes "lurekostnader" her

Hotellavgifter

Hvilken avgift synes du er mest irriterende? (Avsluttet)
Internettavgift(56%)
Parkeringsavgift(24%)
Betaling for flaskevann som står på rommet(8%)
Jeg synes alle ekstraavgiftene nevnt er helt ok(6%)
Betaling for håndkle i treningsrom(4%)
Betaling for morgenavis(2%)
Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.


Ikke overraskende mente også 80 prosent at minibaren er altfor dyr. Det er noe alle erfarne hotellgjester vet. Har du lyst på en flaske brus eller en kald øl, så kjøper du den i kiosken eller butikken rundt hjørnet - ikke fra hotellets minibar.

56 prosent av de som var med i undersøkelsen sa at de alltid hadde noen spørsmål når de fikk hotellregningen, nettopp fordi det var lagt til en rekke ekstraavgifter oppå grunnprisen.