Best på nett

DinSide kvalitetstester nettreisebyråene.

SERVICE: Svartiden hos nettbyråene varierer med 52 timer. Vis mer


God service, uslåelig pris, utvalg og enkel navigering frem til flybilletten er noen av de kriteriene DinSide Reise ser på når vi skal bestille feriebilletten. Er nettreisebyrået like sterkt på våre preferanser som det regulære byrået på hjørnet?

Prisvinner

DinSide Reise sjekket pris på to reiser for en person hos ti nettreisebyråer og ett ordinært byrå. Egeninnsatsen over tastatur og reservasjonssystemer bør belønnes gjennom lave priser, og helst bedre pris enn hva byrået på hjørnet kan oppvise.

  • Oslo - København tur-retur 15.-19. januar, 2004

  • Oslo - Rio de Janeiro tur-retur 14.-28. januar, 2004
  • Beste tilbud på Købenbillett fikk vi hos Wideroe.no, og den kostet 896 kroner. I tillegg kommer gebyrer på til sammen 250 kroner. Beste til Rio de Janeiro stod Reisefeber.no for. Det regulære byrået Din Verden i Oslo kom opp med henholdsvis 2.227 og 7.945 kroner. Når alle ekstragebyrer ble lagt til var det Reisefeber.no som sammenlagt presenterte beste pris på de rekvirerte flybillettene: 8.479 kroner måtte vi ut med for to stykk flybilletter.

    Nettreisebyråene

  • Se resultatlista

  • Registrering?

    Et nettreisebyrå skal forenkle gangen fra reisedrøm til billett enkelt. Det skal være enkelt å finne reisemålet, og det skal være enkelt å kjøpe den. Enkelte reiserbyråer som Zolong.no, Gotogate.no og Wideroe.no opererer med registreringskrav. Trenger kundene dette? Restplass.no har antakelig tenkt det samme for dette nettreisebyrået presenterte testens kjappeste reservasjon: Finn reisen, skriv navn og adressen, og billetten kommer i posten. Slik vil vi ha det.

    Og litt god hjelp på veien fra reiselyst til flybillett gir pluss i karakterboka. Det nettbyrået taper på personlig kontakt bør de ta igjen på e-post eller telefon. Wideroe.no har testens supreste service, en chat-kanal. Godt synlig på siden presenterer de kundekonsulentene og med et klikk får du dem i tale. Restplass.no valgte å ikke svare på DinSides forespørsel via e-post, og Mrjet brukte mer enn to døgn på å besvare et nokså enkelt spørsmål – og slikt holder ikke når DinSide handler billetter.

    Verktøy for reiselyst


    Restplasslisten er stedet for deg som er ute etter billige reiser. Her finner du charterselskapenes restplasser på ett sted. Reiseguiden gir deg tips og råd til ting å se, godt å spise og steder å besøke – eller ikke besøke. Rådene kommer fra de som kjenner stedene best, nemlig turistene selv. Valutakalkulatoren gjør de vanskelige regnestykkene for deg.