Illustrasjonsfoto Foto: colourbox
Illustrasjonsfoto Foto: colourboxVis mer

Avføring og blod på lavbudsjetthotell

Det har blitt avslørt mugg, negler, avføring og blod på engelske lavbudsjetthoteller.

Normalt regner vi med at hotellrommet vi kommer til er rent og ryddig. En urovekkende oppdagelse som er publisert på det britiske nettstedet telegraph.co.uk, forteller oss at vi ikke alltid kan være like sikre.

Gjestene fikk seg et sjokk når de tok inn på hotellet Ibis, i Manchester, og fant en madrass så skitten at mugget grodde ut av madrassen. Dynen på hotellrommet var tilsølt av urovekkende mye blod, og det lå negler og gammel mat på gulvet, skriver nettstedet.

Verdens verste hoteller

Inspiserer

Gjestene som kom til hotellrommet er med i forbrukergruppen Which? Holiday, som inspiserer hotell, og den undersøkte de fem mest populære lavbudsjettshotellene: Travelodge, Premier Inn, Jurys Inn, Ibis og Comfort Inn. Samtlige ligger en mil fra London og Manchester sentrum.

- Rommene vi undersøkte variererte mye i renholdsstandard. Disse gir en helt ny mening av konseptet "dirty weekend" (vill helg, red. anm.), sier rapporten.

Dette er bilde fra Ibils hotel fra hotellets egen nettside. Vi får håpe det er slike hotellrom gjestene møter her i fremtiden. Foto: Ibis hotel Vis mer


Urin og avføring

I tillegg til tepper fulle av støv og madrasser med mugg, fant gruppen urin som hadde rent nedover toalettskålene, og avføring på toalettsetene.

- Det kommer tydelig frem i undersøkelsen at bakteriene forsvinner hvis hotellet bruker ordentlige vaskemidler og vaskemetoder. Betalende gjester skal garanteres et rent rom, sier Which? Holiday.

Which? Holiday forventer at alle hotellrom skal ha en viss standard når det gjelder rengjøring.

Rottereir på Kypros

Skjerper seg

- Vi aksepterer at dere har funnet en standard hos oss som ikke holder mål. Vi skal innføre nye tiltak, og skjerpe opp standarden i rengjøringen. Vi er stolte av kvaliteten i servicen vi ønsker å gi kundene våre, sier Ibis.

Travelodge ble også knepet av de strenge gummihanskene til forbrukergruppen. Hotellet lover å skjerpe rengjøringen. De forteller at deres høyeste prioritet er helsen, sikkerheten og trivselen til gjestene.

Premier Inn og Jurys Inn er fornøyde med gode tilbakemeldinger fra forbrukergruppen Which? Holiday.

- Begge hotellene hadde god hygienisk standard, sier rapporten.

Slik unngår du hotellsvindelen