Informasjonssjef i Norwegian, Jonette Øyen.
Informasjonssjef i Norwegian, Jonette Øyen.Vis mer

Arbeider med saken

Lange ventetider vil ikke forsvinne med det første, men Norwegians informasjonssjef melder at selskapet arbeider med saken, og anbefaler flest mulig å bruke Internett for bestilling.

- Det er ikke bare å ansette 50 nye telefonbetjenter, beklager Jonette Øyen, informasjonssjef i Norwegian, som er klar over at det tar tid å komme gjennom på selskapets bestillingstelefon som går til kundesenteret i Tromsø.

Pågangen har vært stor, og i selskapets første uke reiste mer enn 10.500 passasjerer med Norwegians fly - noe som gir et belegg på 53 prosent.

- Vi anbefaler folk å bruke nettbestillingen, men er klar over at ikke alle har mulighet, og at ikke alle våre ruter kan bestilles over nett. Utenlandsruten kan man imidlertid bestille hos de aller fleste reisebyråer, tipser Øyen.

Ble anbefalt å ringe byrå

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Vår henvendelse til selskapets bestillingstelefon resulterte etter tre kvarters venting i svar fra et reisebyrå. Norwegian har avtaler om at reisebyråer kan svare telefoner som har ventet lenge, såkalt overflow. Byrået anbefalte oss selvsagt å ringe dem direkte neste gang, men de tar til gjengjeld gebyrer når du bestiller billetter hos dem.

  • Tilbake til innledningen.