Redd for å fly? Om ikke blir du det kanskje etter å ha lest denne "dialogen" bestående av piloters feilmeldinger og påfølgende mekanikersvar.

Denne listen av pilotfeilmeldinger og mekanikersvar skal etter sigende stamme fra australske Qantas. Det hevder i alle fall innsenderen av dette bidraget.

(P = Problem innberettet av piloten.
S = Svar noteret av mekanikeren.)

P: Innerste hjul på venstre side skal nesten skiftes.
S: Har nesten skiftet innerste hjul på venstre side!

P: Test-flyvningen gikk OK, bortsett fra at den automatiske landingen var
noe hard.
S: Der er ikke installert automatisk landing på dette flyet...

P: Propell nr. 2 får ikke tilført nok propellsmøring.
S: Tilførsel til propell nr. 2 er normal. Tilførslen til propell nr. 1, 3
og 4 er i orden!

P: Et eller annet sitter løst i cockpitten.
S: Et eller annet har blitt strammet i cockpitten.

P: Døde insekter på frontruten.
S: Levende insekter er i restordre...

P: Autopiloten utløser et fall på 200 fot, når flyvehøyden skal fastholdes.
S: Kan ikke gjenskape problemet på landjorden!

P: Bevis på lekk i høyre sides landingsdel.
S: Beviset fjernet !

P: Lyden i samtaleanlegget er utrolig
S: Lyden i samtaleanlegget innstallert til et mer troverdig nivå...

P: Motstandslåsen får gasshåndtaket til å sitte fast.
S: Det er liksom dét de er der for...

P: Radioen ute av drift.
S: Radioen er alltid ute av drift, når den står på OFF.

P: Har en mistanke om sprekk i frontruten.
S: Har en mistanke om at du har rett!

P: Mangler motor nr. 3.
S: Motoren funnet på høyre vinge etter kort ettersøking...

P: Flyet oppfører seg rart.
S: Flyet har fått beskjed om å ta seg sammen, fly ordentlig og være litt
seriøst!

P: Radaren brummer.
S: Har omprogrammeret radaren til tale.

P: Mus i cockpitten.
S: Katt installert.

Trenger du mer enn en god latter? Du får flere i takeoff-arkivet.

Vær en humørspreder du også, du er velkommen til å bidra med vitser, bilder, filmsnutter, lenker og andre morsomheter?

Spre humoren! Send mail til [email protected] med dine bidrag.

PS! Si fra om du ikke ønsker at vi oppgir navnet ditt på bidrag som blir brukt!