Anne Grete Ellingsen <i>Foto: Norwegian</i>
Anne Grete Ellingsen Foto: NorwegianVis mer

Tusenvis av Norwegian-kunder betalte dobbelt

Oslo (NTB): Flere tusen kunder hos flyselskapet Norwegian har blitt belastet dobbelt for billetter de har kjøpt. Selskapet oppfordrer kundene til å sjekke kontoen.

Datafeil

En datafeil som oppsto for to uker siden, førte til at flere tusen kunder ble belastet to ganger for samme reise. Ifølge Aften skjedde uhellet da Norwegian sendte ut melding om ruteendringer for mange passasjerer. Samtidig fikk reisende til Paris beskjed om et flyplassbytte.

Alle reisende som ble berørt av disse endringene ble ved en feil også belastet på nytt for reisene de hadde bestilt. Pengene ble automatisk trukket fra kontoen deres.

- Vi har hatt en systemfeil og kan bare beklage dette. Folk skal selvfølgelig få pengene tilbake, og vi har nå fullt trykk på å rette opp dette internt. Vi vet foreløpig ikke hvordan dette kunne skje, sier informasjonssjef Anne Grete Ellingsen i Norwegian til avisen.

Hun oppfordrer kundene til å sjekke kontoutskriftene sine og gi beskjed til flyselskapet dersom de finner ut at de er belastet to ganger.

Det lønner seg alltid å sjekke kredittkortregningene! Vis mer


Ikke første gang

I april skrev vi om en av våre lesere som ble belastet for fire ganger beløpet han skulle betale for flybillettene sine. Norwegian refunderte beløpet straks, men det var kun etter at vår leser påpekte feilen. Det lønner seg altså å gå gjennom alle regninger med argusøyne.

Les mer om hvordan du best sikrer deg mot selskapenes systemfeil - som kan koste deg dyrt:

Bruk lupe på kredittkortet

Kilde: NTB