Er du kunde i Tele2, kan du ta direkte kontakt med administrerende direktør i Tele2 Haakon Dyrnes. Det liker folk, tror Dyrnes. Foto: Tele2
Er du kunde i Tele2, kan du ta direkte kontakt med administrerende direktør i Tele2 Haakon Dyrnes. Det liker folk, tror Dyrnes. Foto: Tele2Vis mer

Tele2 best likte mobiloperatør

Har klatret 52 plasser opp på Norsk kundebarometer.

Det er skarp konkurranse i det norske mobilmarkedet, og nå klatrer Tele2 oppover på popularitetsstigen, viser ferske tall fra Norsk kundebarometer.

Tele2 befinner seg på en 46. plass på barometeret og er dermed best likte mobiloperatør av de aktørene som ble målt i årets undersøkelse. Konkurrentene Telenor og NetCom havner på henholdsvis 63. og 89. plass, mens Chess slår begge disse med en 58. plass.

OneCall og andre mindre mobiloperatører er ikke med i årets undersøkelse.

Kunder får snakke med sjefen

Haakon Dyrnes i Tele2 tror det er flere årsaker til at Tele2-kundene er godt fornøyde, men trekker spesielt frem den direkte kommunikasjonen med dem.

- Vi har et oppriktig ønske om å få tilbakemeldinger fra kundene våre og har blant annet en tjeneste som heter "snakk med sjefen" der alle kundene våre kan sende meg mail direkte. Telefonnummeret mitt ligger også ute og jeg har også en egen blogg, sier Dyrnes til DinSide.

Han forteller at antall mail har variert, men at han av og til må ty til resten av ledergruppen for å få unna henvendelsene.

- Men det er alltid en direktør som svarer på disse mailene, understreker Dyrnes, som mener dette er et nyttig verktøy for å få oversikt over hva som skjer i markedet og hva kundene ønsker seg.

Dyrnes trekker også frem kundeservice, den forenklede produktporteføljen og topplassering hos Telepriser.no over lang tid som mulige forklaringer på spranget oppover på listen.

KALKULATOR: Finn billigste mobilabonnement for deg

190 virksomheter rangert

Norsk kundebarometer er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI hvert år. Mer enn 6.900 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Tilsammen 190 virksomheter fra nærmere 40 ulike bransjer får sin årlige dom fra norske forbrukere.

Skandiabanken er fortsatt den av bankene og finansinstitusjonene som har de mest fornøyde kundene, og kan notere seg for en 8. plass i Norsk kundebarometer 2010.

Flytoget vant

Flytoget kjører helt til topps i Norsk Kundebarometer 2010, og oppnår en kundetilfredshetsscore på 84,4 poeng av maksimalt 100 oppnåelige kundetilfredshetspoeng. Dette er en historisk toppnotering for Norsk Kundebarometers årlige målinger.

– Det er imponerende at Flytoget går helt til topps i et år som har vært preget av store problemer for jernbanedrift i Norge, sier prosjektleder Pål Rasmus Silseth i Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Bilmerkene BMW og Toyota får andre- og tredjeplassen, og førstnevnte vant fjorårets barometer.


Hele kundebarometeret
(ekstern lenke)

Hvor er du mest fornøyd som kunde? Delta i debatten under!