Slutt på taksameterkrøll

Prisopprydning i drosjenæringa på gang.

Hvem har ikke opplevd følgende: Drosjen har ikke kjørt ut av innkjørselen din, det står 80 kroner på taksameteret, og du skjønner ikke hvordan det kan være mulig.

Forbrukerrådet håper på at det skal bli slutt på slike scener.

Opprydding

Forbrukerrådet, Konkurransetilsynet og Norges Taxiforbund ønsker å rydde opp i drosjenes transportpriser. Målet er at prisopplysningen skal bli bedre.

Forbrukerrådet klagde i vår drosjebransjen inn for Forbrukerombudet etter at en prisundersøkelse viste at kun 20 prosent hadde akseptabel prisopplysning. Forbrukerrådet fant at prisinformasjonen var dårlig i hele bransjen, men særlig Norgestaxi, Oslo Taxi, Taxi As og Bergen Taxi var blant de som ble klagd inn.

Forbrukerrådet mener at kunden skal kunne orientere seg om pris før, under og etter drosjeturen.

AKTUELT: