SATS tilbyr Gliding- en ny  og utfordrende treningsform med disker.FOTO: SATS
SATS tilbyr Gliding- en ny og utfordrende treningsform med disker.FOTO: SATSVis mer

Slik skal du trene i høst

Livecoaching, glidedisker og bruk av mantra skal gjøre kroppen din sterkere.

Folk er i tidsklemma, og nå skal treningen være effektiv og funksjonell.

- Vi ser en rekke trender, men først og fremst skal treningen være funksjonell slik at bevegelsene stimulerer kjernemuskulaturen og de store musklene på en naturlig måte. I tillegg skal den være mest mulig tidseffektiv. Derfor lager vi flere 30-minutters timer som likevel gir god effekt, sier informasjonsdirektør Anders Grøterud i SATS Norge.

Norges største treningskjede merker også at familien ønsker å utnytte tiden sammen. Derfor tilbys de minste egne treningstimer gjennom SatsKids Play og SatsKids Dance.

Yogatrenden fra Hollywood er fremdeles hot i Norge og vi ser stadig mer av treningstimer med fokus på kropp og sjel. Og at renta går opp, ser ikke ut til å bekymre forfengelige nordmenn. Stadig flere vil ha individuell tilpasning gjennom en personlig trener som gir tilbakemelding på fysisk aktiv man er.

Her er det aller ferskeste på treningsfronten i Norge:

Elixia:

Intensiati:

En miks av yoga, martial arts, dans, meditasjon og livecoaching. Samtidig som du gjør bevegelsene, skal du si ord eller affirmasjoner. Gjentatte (positive) tanker brukes for å virkeliggjøre et ønsket resultat. Du skal bruke både din indre og fysiske styrke for å bli sterkere i kroppen og bli mer glad i deg selv og din egen kropp.

Se treningsvideo

Afro Moves:

Danseinspirert kondisjonstime med afrikansk-inspirerte bevegelser som spruter av energi. Her ligger alt til rette for å dra ut hårstrikken, frigjøre den naturlige rytmen og virkelig svi av kaloriene!

Med en polstret vektstang får du trent hele kroppen. FOTO: Coremon Vis mer


Corebar:

Enkel og effektiv kondisjon og styrketime med elementer fra aerobic, kampsport og pilates. For nybegynnere til godt trente. Corebar er en polstret treningsstang, bøyd i begge ender, som er tilpasset kroppens former. Den fungerer som en vektstang, og kontrollerer kroppens plassering og rotering under styrkeøvelsene.

Friskis og Svettis:

F&S Core:


Kjernetrening er funksjonell trening for rygg, mage og holdningsstabilitet. Du får utfordre deg selv på styrke, stabilitet, balanse og bevegelighet. F&S Core inneholder ikke kondisjonstrening, og egner seg derfor svært godt i kombinasjon med spinning, jogging og saltrening.

F&S Dans

La deg inspirere av musikk, steg og ulike dansestiler. Det kan være alt fra disco, afro og jazz til latino, funk og swing. Bevegelsene er enkle, og det er mye uttrykk og følelser involvert. Ingen avansert koreografi, bare herme, slippe seg løs og ha det gøy. Liker du å ”showe”, så liker du garantert denne treningsformen. Veltrent eller ikke, alle kan henge med på og gjøre timen til sin egen.

Til toner av Grieg skal det nå spinnes. FOTO: SATS Vis mer


Sats :

SatsSykkelKlassisk

Lei av at dunk-dunk-musikken overdøver dine egne tanker på spinningtimen? Nå kan du få mentalt påfyll med Mozart og Beethoven mens du drømmer deg bort og tråkker så svetten renner.

SatsSykkelIntervall

Dette er hard og effektiv kondisjonstrening på sykkel. Det jobbes med fire minutters intervaller der man virkelig får opp pulsen. Dette er trening som øker din prestasjonsevne! Timen passer for viderekommende.

SatsGliding

Dette er en 30-minutters gruppetreningstime med fokus på styrke og stabilitet. Deltagerne vil, ved hjelp av disker som skaper ustabilitet, utfordre den såkalte kjernemuskulaturen på en ny og morsom måte. Diskene glir lett på underlaget og bli brukt på mange morsomme og utfordrende måter under timen.

PilatesBall

PilatesBall er funksjonell styrke- og bevegelighetstrening med ball, hvor hele kroppen trenes. Ballen brukes for å gjøre øvelsene tyngre og mer utfordrende. Timen passer for både nybegynnere og viderekommende. Settes opp på utvalgte SATS-sentre.

SatsStepPuls

En time som består av effektiv og utfordrende kondisjonstrening med enkle trinnkombinasjoner på step. Her er det kondisjonen fremfor koordinasjonen som får brynt seg. Timen passer både for nybegynnere og viderekommende.