Skjønnhets-fikserte nordmenn

- Nordmenn blir stadig mer opptatt av utseende. Det er konklusjonen etter å ha besøkt spa- helse - og skjønnhetsmessen i Oslo Spektrum i helgen.

- Responsen har vært helt vanvittig ettersom det er første gang vi arrangerer en slik messe, sier messeorganisator Kari Tveranger.

Til sammen er det 166 messeutstillere fra Norge, Danmark og Sverige tilstede i en overfyllt Oslo Spektrum. Og tilbudet spenner fra spa og velvære, sminke, trening til ernæring og kosmetisk kirurgi.

- Folk har mer penger å rutter med, og vil gjerne unne seg litt luksus, sier Tveranger.

På standen til hudpleieprodusenten Dermalogica er køen lang. Det siste nye er mapping, og Mozons utsendte får prøve seg.

- Mapping er en klinisk hudanalyse som deler ansiktet inn i 14 ulike soner og som kan være gunstig for å finne frem til hvilken hudtype du er og hva huden din trenger, sier salgs-og markedsutvikler Cathrine Callander i Dermalogica.

- For dem som ikke har problemer er det likevel viktig å ta vare på huden sin, slik at den holder seg ung og spenstig lengre, sier hudanalytikeren, som utfører analysen med hvit frakk og sveisebriller.

Mozons reporter får vite at huden trenger å tilføres mer fuktighet, og at den bør renses både morgen og kveld.

 

Les også: 10 tips for å rense huden.

 

 

Mozon.no, 08.10.2006