Vis mer

Siba gir deg Facebook "sjekk-inn"-rabatt

- Vi må være kreative, sier Victor Bengtsson, sjef i SIBA Norge.

Facebook-tjenesten Places ble lansert i Norge 5. januar i år, og gjør at alle Facebook-brukere med en smartmobil kan fortelle vennene sine akkurat hvor de er. Du kan også laste opp bilder fra stedet, samtidig som du tagger eventuelle venner som er sammen med deg. Det kom derfor ikke som noen overraskelse at Datatilsynet er skeptiske til tjenesten.

Men foreløpig har Places bare fungert som en slags skrytefunksjon, og det er altså det Siba nå vil endre på.

- Du skal få rabatt

I følge Siba selv, er de den første elektronikkjeden i Norge som gir sine kunder rabatterte tilbud via Facebook Sjekk-inn.

- Er man ikke blant de største, må man være kreativ. Å gi kundene unike og gode rabattilbud via Facebook Sjekk-inn er et ledd i dette, sier Victor Bengtsson, sjef i Siba Norge.

- Mange av våre kunder har en smarttelefon og bruker Facebook daglig. Det er derfor ekstra morsomt at vi ligger i forkant når det handler om sosiale medier og de mulighetene disse gir, sier Bengtsson; som heller ikke legger skjul på at det gjelder å skille seg ut:

- Det føres en markedsføringskrig i vår bransje, der de som bruker mest penger på markedsføring høres best, sier Victor Bengtsson. - Som en av de mindre aktørene i Norge må vi være kreative for å nå ut til forbrukerne.

Men hva kan du få?

Kommer du til å bruke Facebook Places for å få rabatt? (Avsluttet)
Nei(47%) 331
Ja(37%) 257
Vet ikke(16%) 112
Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.


- Det er en del av strategien at vi ikke avslører tilbudene i forveien, sier Claudia Nilsson, informasjonsansvarlig i Siba til DinSide. Det jeg kan si er at det er snakk om hete tilbud som ikke vil skuffe kundene, dette skal altså komme som en positiv overraskelse når du står i butikken.

Men hvordan fungerer det? Får du vite automatisk vite hva tilbudet er når du har sjekket inn?

- Nei, kundene må først sjekke inn på Facebook Places, og så må de vise innsjekkingen til butikkselgerne. Først da vil tilbudet bli avslørt, avslutter Claudia Nilsson.

Se også: Datatilsynet er kritiske til Facebook Places