Christer Klovholt (26) venter nå på at noen skal by på leggen hans. Foto: Privat
Christer Klovholt (26) venter nå på at noen skal by på leggen hans. Foto: PrivatVis mer

Selger leggen til høystbydende

Minimumsprisen er 50.000 kroner.

Christer Klovholt (26) fra Skien går nye veier for å skaffe seg inntekter.

- Jeg gjør det bare for moro skyld og for pengene. Hvorfor ikke? Jeg har sett andre har fått penger for lignende stunt, sier Christer til DinSide.

I går kveld la han ut leggen sin for salg på markedsplassen Finn.no. Der skriver han at han auksjonerer bort en reklameplass på leggen sin. Høystbydende får tatovere leggen til Christer med det de måtte ønske. I alle fall nesten.

- Rasisme eller lignende er ikke greit. Det kan ikke være noe som virker støtende på andre, sier Christer til DinSide.

Handler du på FINN?

Frir til bettingselskapene

Christer forteller at han håper kanskje et av de store bettingselskapene kan være interessert.

- De er mer utradisjonelle når det kommer til reklame, og de har en del penger. Jeg tror mange selskaper kommer til å finne denne typen reklame mye mer interessant enn mer tradisjonell reklame.

Christer forsikrer om at reklamen kommer til å være godt eksponert ettersom han stort sett går i shorts fra april til oktober. Ideen fikk han fra USA.

- Jeg har hørt om andre som har fått betalt reklame på benet, men jeg aner ikke hva som er markedsprisen. Jeg mener i hvert fall at reklamen vil få mye oppmerksomhet, sier Christer, som vurderer å betale ned gjeld dersom han får solgt leggen sin.

Christer har noen tatoveringer fra før, men høyre legg er ledig til høystbydende. (Faksimile: Finn.no) Vis mer

Artikkelen fortsetter under bildet.

Betsson: - Kan få gratis spinn

Hans Martin Nakkim i Betsson avviser ikke et samarbeid med Christer.

- For et par år siden auksjonerte jo Espen Thoresen (Hværsaagod-Takkskalduha) en logo på sin kropp, og om jeg gikk husker helt feil, var det nettopp et bettingselskap og en importør av brennevin som kjempet om kjendisens hud, sier Nakkim til DinSide.

Han mener det er gode grunner til akkurat det.

- Markedsføringsforbudet mot disse bransjene gjør at man begynner å tenke i veldig kreative og utradisjonelle baner. Men å anslå noen markedsverdi er tilnærmet umulig. Det vil uansett være veldig avhengig av den mediedekningen varemerket får, sier Nakkim.

Han avviser imidlertid ikke et samarbeid med Christer, men foreslår i første omgang gratisspinn ved ruletten fremfor kontanter.

- Vi i Betsson synes nok at det er andre saker som er viktigere for oss å støtte enn privatøkonomien til en kreativ enkeltperson, men om Christer er villig til å komme og besøke oss på vårt hovedkontor, kan vi sikkert bli enige om noen tusen gratisspinn ved ruletten eller noen av de andre spillene våre. Han skal selvsagt få beholde pengene han vinner, sier Nakkim.

Kreative annonsører

Det er ikke første gang DinSide omtaler kreative annonsører på Finn.no. Senest i forrige uke skrev vi om Fredrik Lund Skyberg som skrev til innbruddstyven som hadde brutt seg inn i bilen hans.

Se hva Fredrik skriver til tyven

I den forbindelse uttalte Nina Brekke, administrerende direktør i Finn torget at alle annonser som legges ut på Finn torget, går gjennom en manuell kontroll hvor noen sjekker innholdet.

- Nå og da dukker det opp noen ganske morsomme annonser, som denne, sier Brekke.