- Pengene er nå sendt

Etter mye rot fikk vi endelig tak i Easypc.no, de beklaget det inntrufne og lovet å ordne opp.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Dette er bare å beklage, sier Tom Henrik Jakobsen, daglig leder i Easypc.no. Her har vi gjort for dårlig jobb. Kunden burde selvsagt ha fått pengene sine tilbake for lenge siden.

Hvorfor i all verden har dette tatt så lang tid?

- Vi har hatt store problemer med betalingsløsningene våre. Vi har faktisk sett oss nødt til å fjerne hele Visa-delen på grunn av de store problemene.

I tillegg har nettsidene vist feil lagerstatus. Varer som har stått registrert som "på lager" har i praksis ikke vært inne. Det har selvsagt ikke vært bra nok, noe vi beklager, sier Jakobsen.

- Jeg kan nå også bekrefte at vi endelig har overført penger til den uheldige kunden. Pengene gikk ut fra vår konto i dag tidlig, og jeg håper de når fram til kunden i løpet av dagen.

Men hva med forhåndsbetaling, og at det i praksis har vært svært vanskelig for kundene å komme i kontakt med dere?

- Forhåndsbetaling er et avsluttet kapittel hos oss. Vi har nå gått over til vanlig postoppkrav. Det er en enklere og bedre løsning både for oss og kundene. Jeg vil også presisere at vi kontinuerlig jobber med å forbedre sidene våre. Blant annet legger vi nå inn telefonnummeret til butikken, slik at det skal bli lettere for kundene å nå fram.

Dette vil vises rett over påske, avslutter Jakobsen.