Mye rot hos Easypc.no

NETTHANDEL: Alf Bretteville-Jensen bestilte datautstyr fra Easypc.no i januar. I dag er han 2.100 kroner fattigere - uten å ha fått varene.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Den 21. januar bestilte Alf Bretteville-Jensen digitalkameraet Mustek G-Smart Mini 3 samt PC-vifter fra den norske nettbutikken Easypc.no. Totalt ble regningen på rundt 2.100 kroner. Pengene ble umiddelbart trukket fra Visa-kortet hans, varene har han derimot ikke sett snurten av.

Nedenfor følger hendelsesforløpet i saken, trykker du her får du se at Easypc.no nå lover å rydde opp.

Forskuddsbetaling og brutte løfter

Bilde av Alf Bretteville-Jensen. Hentet fra Oslo Bluesklubb på Muddy Waters Vis mer


- Kjøpssummen ble trukket fra Visa-kortet mitt samme dag som bestillingen ble utført. En uke etter å ha bestilt varene etterlyste jeg derfor forsendelsen via e-post.

Jeg fikk da beskjed om at varene fortsatt sto "i plukk", sier Alf Bretteville-Jensen.

- Den fjerde februar sendte jeg en e-post der jeg sa at jeg kom til å avbestille om intet skjedde med leveransen. Dagen etter kom det svar fra Easypc, der de sa at varene var pakket og sendt. Jeg trodde derfor at alt var i orden sier Bretteville-Jensen. Så lett skulle det imidlertid ikke gå.

20 dager senere...

- 25. februar, altså 20 dager etter at jeg hadde fått beskjed om at varene var blitt sendt, klagde jeg derfor på nytt. Det var imidlertid ingen som svarte på firmaets telefonnummer. Jeg ga derfor beskjed om at jeg ville gå videre med saken, og ba dem om å ringe meg hvis de var interessert i å rette opp situasjonen, sier Bretteville-Jensen.

Denne e-posten svarte de på dagen etter. Svaret var som følger:

  • Hei.
    Vi har hatt noen problemer med enkelte deler av webshopen vår, deriblant visaløsningen.I tillegg har det det vært endel problemer med vår admin del og styring av ordrer.

    For å rette opp dette problemet for deg kan vi kreditere bestillingen din idag. Da trenger du bare å oppgi kontonummeret ditt og pengene vil være til deg iløpet av dagen.

- Jeg sendte kontonummeret mitt den samme dagen, uten at noe skjedde. I tillegg sendte jeg en ny e-post den 10. april, altså over en måned senere med den samme informasjonen. Ingenting har skjedd.

I tillegg har de vært så frekke at de sendte meg tilbud om pc-utstyr til påskepriser. Dette minner om ren svindel.

- Jeg har også verdt i kontakt med banken min. De vil bistå meg overfor Visa, forutsatt at jeg leverer en politianmeldelse overfor firmaet. Det vil i så fall bli neste skritt, om pengene ikke kommer de nærmeste dagene. Min tålmodighet er definitivt over, avslutter Bretteville-Jensen.

Vi tok saken

Heller ikke DinSide fant noen telefonnumre på nettsidene til Easypc.no. Men etter å ha søkt hos Kelkoo og i Brønnøysundregisteret fikk vi den informasjonen vi trengte.

Trykk her for å se svaret DinSide fikk

Eller du kan dele dine erfaringer med Easypc.no - eller andre norske nettbutikker, i diskusjonsgruppen nedenfor.

[Ugjyldig objekt (debatt)]