Ludo Mobil er i hardt vær. Foto: Ludo/Ole Petter Baugerød Stokke
Ludo Mobil er i hardt vær. Foto: Ludo/Ole Petter Baugerød StokkeVis mer

Mister summetonen etter 3. februar

Nettleverandøren vil stenge Ludo Mobils nettverk.

Torsdag morgen ble det klart at mobilnettleverandøren Ventelo vil begjære mobiloperatør Ludo konkurs. Idar Vollvik i Ludo bestrider dette, og hevder det er Ventelo som skylder Ludo penger.

Slutt på dyre kontantkort? Talkmore med nytt tilbud

Dermed råder stor usikkerhet for Ludo Mobils 40.000 kunder. Nå skriver nemlig Digi.no at Ludo-kundene mister summetonen etter 3. februar..

Ventelo har varslet at alle kundene kun kan regne med å ha mobiltjeneste til og med denne datoen.

I høst varslet Vollvik at selskapet ville komme med sin egen telefon, og fikk - sikkert som planlagt - mye oppmerksomhet omkring dette. For navnet var P9S. (Ja, les det høyt ...)

– Vel... det får vi nå se på!

– I løpet av denne tiden regner vi med at Ludo-kundene finner ny leverandør. Ventelo vil også kunne tilby kundene abonnement. Dette kan skje enkelt, og uten at det er nødvendig for kundene å bytte SIM-kort, skriver Ventelo på sine nettsider.

Overfor Digi.no kommenterer Idar Vollvik den varslede stengingen på e-post:

– Vel... det får vi nå se på!

DinSide kommer selvsagt til å følge utviklingen videre.

Les mer om saken på Digi.no

MOBILKALKULATOR>>> Finn mobilabonnementet som passer for deg