Det blir slutt på 0 kroner i regning for Ludo Mobils Terningkast 6-kunder, men Post- og teletilsynet reagerer. Foto: Per Ervland
Det blir slutt på 0 kroner i regning for Ludo Mobils Terningkast 6-kunder, men Post- og teletilsynet reagerer. Foto: Per ErvlandVis mer

Ludo Mobil får kraftig kritikk

Prisøkningen faller ikke i god jord hos Post- og teletilsynet.

Ludos mobilabonnement "Terningkast 6" har vært svært populært blant prisbevisste kunder, men som DinSide fortalte i går vil de nå øke prisene og endre vilkårene kraftig.

Den saken leste også Post- og teletilsynet (PT), og den irriterte dem såpass kraftig at DinSide ble kontaktet av dem:

- Jeg viser til din artikkel om prisøkningen som Ludo gjør overfor enkelte av side kunder. PT reagerer på varselet som ikke er i tråd med regelverket, og har i dag sendt brev til Ludo om dette, sier Torstein Olsen, avdelingsdirektør i Post- og teletilsynet.

- Det er fint om du også kan få omtalt det faktum at kundene faktisk har visse rettigheter ved slike prisøkninger, blant annet har de rett til å få hevet avtalen øyeblikkelig.

– Underlig

I brevet som du kan lese i sin helhet nedenfor, står det blant annet at PT ikke regulerer sluttbrukerprisene for å foreta mobil- eller fastnettsamtaler i Norge. Derfor synes PT det er klart uheldig at Ludo Mobil lar egne kunder sitte igjen med et inntrykk av at PTs regulering får direkte virkning på sluttbrukerprisene.

PT skriver også at de synes "det fremstår som noe underlig at prisøkningen kun gjelder dette ene abonnementet og ikke samtlige abonnement hos Ludo Mobil".

– Aldri hatt bindingstid

Viseadministrerende direktør i Ludo Mobil, Ole Norstad, skriver i en e-post til DinSide at de har registrert utspillet fra PT og vil ta kontakt med tilsynet i dag.

– For øvrig så har Ludomobil aldri hatt noen bindingstid, og våre kunder kan forlate oss når de selv måtte ønske. Dette er allment kjent og ligger sågar på vår webside som informasjon, skriver Norstad.

Her er brevet fra Post- og teletilsynet