Legger seg flate

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Her er det bare å beklage, sier kommunikasjonsdirektør Arve Paulsen i Lindorff, til DinSide.

- Slike ting skal selvsagt ikke forekomme, og jeg kan garantere at vi skal slette saken til denne kunden umiddelbart.

Lindorff slutter med TM-salg

- Det stemmer at vi hadde en avtale med International Trading House i Sverige. Dette selskapet tilbyr abonnement på truser og sokker i Norge, og det var Lindorff TM som sto bak selve telefonsalget, sier Paulsen.

- Når kundene så ikke betalte var det også inkassodelen av Lindorff som sto for innkrevingen.

Men er det ikke svært uheldig at Lindorff både er representert på salgs- og inkasso-siden. Den vanlige forbruker ser vel neppe forskjell på Lindorffs salgsavdeling og Lindorffs inkassoavdeling?

- Jo, vi ser dette problemet. Og vi har derfor besluttet å avvikle selskapets telemarketing-salg for International Trading House i Norge. Vi kommer heller ikke til å tilby denne tjenesten til andre postordrekunder.

Hva skyldes helomvendingen?

- Da vi gikk inn på dette markedet var målet vårt å gjøre en god jobb for kunden. Blant annet ved å sørge for at kundemassen til enhver tid ble kredittsjekket, slik at vi ikke skulle få kunder med betalingsproblemer.

Dessverre må vi erkjenne at vi ikke klarte å tilfredsstille våre egne kvalitetskrav. Mye skyldes nok at volumet av postordreartikler ble for stort for vår organisasjon. Og resultatet kjenner vi: Det ble klager til forbrukermyndighetene og misfornøyde kunder. Dette beklager vi sterkt, og vi tar nå grep for å rette på dette, sier Paulsen.

-Dette betyr også at kunder som bestrider krav fra Socks International skal slippe å betale inkassogebyrer til oss. Vi kommer ikke til ta betalt for dette, avslutter Arve Paulsen.