Jon Erland: Mattips

Starvekt = 106, nå 103 kg.Trykk her for å sende meg en mail.

Oppsummering:
Jon Erland sverger til vanlig sunt kosthold, og har kuttet ned på mengden mat. Startvekt var 106, i uke tre veier Jon Erland nå 103 kg. Målsetning = 95 kg.

Dagbok

Jeg spiste stekte biffstrimler med tikka masalasaus og ris til middag i forgårs.

Dette var faktisk et ganske magert måltid, da jeg har titaniumstekkepanne hvor du kan steke uten fett.

Jeg stekte biffstrimlene i en teskje soyaolje. Tikka Masalasausen av typen "Uncle Ben's" er faktisk svært velsmakende og inneholder 102 kcal/100 g.

Den er forøvrig vegetarisk, inneholder ingen konserveringsmidler, koster 15 kroner hos Rema og smaker NESTEN like godt som sausen på en indisk restaurant.

Jeg har ikke vekt hjemme, men forrige innveing var på Tøyenbadet, der jeg veide 103 kilo - det samme som på torsdag.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Dette er forsåvidt en naturlig følge av at jeg har justert opp kaloriinntaket litt etter et alt for hurtig vekttap den første uken.

Mitt mål er 95 kilo innen St.Hans.

Det er 4 1/2 måned til, eller omtrent 19 uker. Jeg tror min nåværende diett skal føre til at jeg går ned ned 1/2 kilo i uken, og jeg skulle dermed være på rundt 93 kg når det er på tide å trekke i bikinien igjen.

Ukas mattips:

  • Fredag: Frokost: Brødskive m/gulost, skinke, agurk, tomat. Ett eple.

  • Mellommat: 1 stykke kålrabi, 1 gulrot

  • Lunch: Rundstykker.

  • Middag: Tomatsuppe og pannekaker.

  • Kveldsmat: To brødskiver.
  • Lørdag: Lunch: Rundstykker med ost og skinke

  • Middag: Hjemmelaget pizza (tre stykker)

  • Kveldsmat: Ett stykke reste-pizza
  • Søndag: Frokost: ???
  • Lunch: 1 stk restepizza

  • Middag: McDonalds: BigMac m/juice og salat. 20 potetstrips.
  • Kveldsmat: Knekkebrød. Eple. Lettyoughourt.
  • Mandag: Frokost: 1 Chiabatta med ost og tomat (og smør - kjøpemat).

  • Lunch: Et knekkebrød

  • Middag: Plukkfisk

  • Kveldsmat: To knekkebrød m/ost
  • Tirsdag:Frokost: To knekkebrød med hhv skinke og lett Jarlsberg

  • Lunch: 1 brødskive

  • Middag: 2 Pitabrød m/kjøttdeig (stekt i litt smør), chilisaus, maiskorn, hakkede egg.

  • Kveldsmat: Rester av middagen.

  • Nattmat: Ett glass rødvin. En sigarett.
I forhold til f.eks. Grethe Roede-menyen , spiser jeg mindre om morgenen og mer om kvelden.

Om man spiser middag klokken 16.00 og legger seg klokken 24.00, slik jeg gjorde igår, er det
svært pinefullt å gå 8 timer på Roedes kveldsmat:

  • 1 knekkebrød

  • 20 g halvfet gulost
Jon Erland