Det er mulig barn er det nye statussymbolet - men det er et stykke igjen før vi når La-la-land-tilstander i Norge. <i>Montasje: Per Ervland</i>
Det er mulig barn er det nye statussymbolet - men det er et stykke igjen før vi når La-la-land-tilstander i Norge. Montasje: Per ErvlandVis mer

Hvis Paris får en baby...

>>> GLITTERALARM: Se sommerens villeste babyutstyr



Baby Jolie-Pitt glitrer med en smukk til over 100.000 kroner. Det gjør nok også flere andre barn av pengesterke fashionistas der de flanerer bortover gatene i grisedyre babytriller fra for eksempel Burberry.

Yummy mummyene, glamourmødrene, mener svangerskapet er en festlig anledning til å oppdatere garderoben så vel som utstyrsparken. Og da går det i Dior, Louis Vuitton, Philippe Starck, i diamanter og alt som får babyen til å bli nesten like hysterisk glamorøs som mamma selv.

>>> GLITTERALARM: Se sommerens villeste babyutstyr

Også i Norge

Barn kan fremstå som et statussymbol, de kan vise at man er en ressurssterk person, sa trendanalytiker Ola Gaute Aas Askheim til Aftenposten i 2003. Men det helt store motehysteriet har ennå ikke kommet til Norge, skal vi tro innehaveren av en Oslos dyrete barnetøyforretninger.

- Så mye rike folk som det er her i landet, så forbauser det meg at det bare er noen få ekslusive barnetøysforretninger igjen. Bare se hvor mange billigforretninger som har kommet til.

Hun vil ikke ha navnet sitt publisert.

- I Norge er det ikke noen trend å handle dyrt til barna. Selv de rikeste av oss, handler tøy til barna på H & M.

AKTUELT