Nå begynner noen kunder å bli lei av å vente på at Terra skal løse nettbankproblemene. (Illustrasjonsfoto: Colourbox.com)
Nå begynner noen kunder å bli lei av å vente på at Terra skal løse nettbankproblemene. (Illustrasjonsfoto: Colourbox.com)Vis mer

Feil i nettbank rammer mange kunder

Men ingen vet når den blir rettet opp.

Kunder i banker som er medlem av Terra-gruppen, har snart ventet i 12 dager på at en feil i nettbanken skal rettes opp.

Etter det DinSide kjenner til har flere poster i nettbankoversikten falt helt bort, blant annet kan ikke kundene lenger se hvor mye renter de har opparbeidet på sparepengene.

Mange kunder har ringt sine respektive banker i Terra-gruppen, men verken bankene selv eller Terra-gruppen gir informasjon om når nettbankfeilene blir rettet, forteller DinSide-leser.

De beste nettbankene er kåret - se listen

Rammer mange

Terra-gruppen eies av 78 banker, blant annet Bank 2, Bank Norwegian og mindre sparebanker over hele landet.

Bank 2 skriver følgende på sine nettsider: På grunn av en midlertidig feil i nettbanken vises dessverre ikke opptjente renter. Det arbeides med å få utbedret feilen.

DinSide har i tatt kontakt med flere av Terra-bankene for å få opplysninger om problemet:
Ifølge Bank 2 ligger feilen hos Terra dersom det er problemer med deres nettbank. DinSide blir derfor henvist dit. Røros-banken kjenner ikke til problemet, men ber oss ta kontakt med Terra. Hol Sparebank er kjent med problemet, og vet at det jobbes med feilen, men vet ikke når den vil være rettet opp.

Det har så langt ikke lykkes DinSide å få tak i noen i Terra-gruppen som kan svare på vår henvendelse.

Her får du mest for sparepengene akkurat nå