- Et engangstilfelle

- Det stemmer at vi brant en kopi av platen til denne kunden, sier Lena Midtveit fra BMG Norge. Vi prøver å hjelpe kundene så langt vi kan.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Når det er sagt må det presiseres at dette var et engangstilfelle. Vi brukte mye tid på å løse denne saken, og fant til slutt ut at dette var den eneste løsningen, sier Midtveit.

Men skjønner dere ikke at kundene blir forbannet og oppgitt når de ikke får spilt av sine nykjøpte plater på sitt stereoutstyr?

- Jo, det er akkurat det vi gjør, og det var derfor vi også strakk oss så langt. Problemet er at dette tar lang tid, og vi vil ikke ha kapasitet til å gjøre noe tilsvarende framover. Kunder som har kjøpt plater de ikke får spilt av, må derfor henvende seg til butikken eller til oss. Sender du inn platen og legger ved kvitteringen, vil vi refundere utleggene du har hatt, lover Midtveit.

- Vi tror også at kundene forstår at vi må gjøre noe for å stoppe piratkopieringen. Generelt vil jeg si at vi faktisk får færre klager enn fryktet. Forhåpentligvis skyldes det at vi har blitt flinke til å merke platene. I dette ligger også et utstrakt samarbeid med utlandet. Vi varsler for eksempel om hvilket utstyr platene ikke fungerer på, slik at kopisperrene ikke skal ramme unødig. Slik situasjonen er i dag får vi faktisk ikke gjort mer, avslutter Midtveit.

Trykk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.

Relaterte artikler: