Er dette Norges beste kundeservice?

Bredbåndsleverandør med et frynsete rykte stakk av med tittelen årets beste kundeservicebedrift i går.

Bredbåndsleverandøren NextGenTel ble kåret til årets kundservicebedrift under Call Center Dagene i går. NextGenTel tar over tronen fra Chess.

Enig? Diskuter under

Snudde kritikk til

- Vårt kundesenter hadde et dårlig rykte, men vi har gjort en rekke grep som nå altså betaler seg i form av både fornøyde kunder og denne prisen, sier direktør for kundesenteret i NextGenTel, Elin Nina Visthoff i en pressemelding.

Lesernes verste serviceopplevelser

Det er Dolphin Software, SeeYou, Bright og Confex står bak prisen, og selve målingene er det SeeYou som har gjennomført.

- Denne undersøkelsen ble foretatt over telefon, og vi tok 20 anonyme samtaler til alle bedriftene i månedsskiftet mars/april, sier Reidar Skorpen, salgssjef i SeeYou til DinSide.

- Alle kundesentrene testes etter de samme kriterier, blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og dialogform/tone. Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et rollespill gir de ulike kundesentrene karakterer på ulike kriterier. Den som får høyest totalscore vinner, sier Skorpen.

Våre verste servicehistorier

På basis av disse anonyme samtalene ble det kåret vinnere i ulike bransjer, og NextGenTel kom best ut av alle vinnerne.

De andre bransjevinnerne var:
Energi: NorgesEnergi
Bank/finans: Skandiabanken
Forsikring: Gjensidige Skadeforsikring
Telekom: Tele2
TV-distribusjon: RiksTV
Flytransport/reise: SAS
Sikkerhet: SectorAlarm
Bredbånd: NextGenTel.

- Dette er en pris vi er utrolig stolte av. At vi får denne prisen på bakgrunn av en profesjonell og standardisert testing på tvers av bransjer, gjør at denne henger ekstra høyt. Vi er vurdert på bakgrunn av hva som kreves av godt kundesenter,

Hvem som taper ville imidlertid ikke Skorpen røpe.

Servicemedarbeiderne slår tilbake: Kundene fra helvete