En rose til Nextgentel?

Nextgentel fikk mye pepper i vår store test av supporttelefoner i forrige uke. Men ikke alle var enige med oss - se hva vår leser mener er viktigst, og si hvem du er mest fornøyd eller misfornøyd med i diskusjonsgruppen.

[Ugjyldig objekt (NAV95875)]

Leserbrevene har strømmet på etter vår artikkel i forrige uke om "Vaklende støtte hos Nextgentel". Mange har takket oss for at vi har satt fokus på support- telefonene.

Morten K. Jenssen er blant våre kritikere, og har skrevet et leserinnlegg som vi synes er så godt at vi legger det ut til glede for alle våre lesere.

""Hei,

I forbindelse med art. vedr. bl.a. laaaang ventetid hos Nextgentel, har dinside.no sjekket hvor lang tid det tar å få svar hos ”support”.

Til dette har jeg følgende kommentar; Dette er jo en objektiv måte å måle på, men det sier dessverre litt lite om den faktiske kvaliteten på tjenesten.

Ja, jeg er enig i at det tar alt for lang tid å få svar, men....

Nextgentels personale som jeg har vært i kontakt med har;

  • Alltid vært hyggelige å snakke med.
  • Tilstrebet å forklare ting på en måte som ”ikke datakyndige” også kan forholde seg til.
  • Alltid forsøkt å løse problemer på en effektiv måte.
  • Hatt greie på hva de snakker om.
  • Alltid vist stor service vilje og kreativitet for å løse mine problemer på den måten som er den beste for meg.

Jeg skulle ønske jeg kunne si det samme om andre selskaper jeg må kjøpe tjenester fra!

Det er selvsagt problematisk å utføre en objektiv test av den faktiske kvaliteten på servicen som ytes (når en først har kommet frem.......), men jeg foretrekker faktisk å vente en halv time på utmerket service fra Nextgentel, fremfor å bli møtt med ”kundejæ....”, ”dusten som ringer” og ”alt er kundens feil” holdninger etter to, tre ring....

På min skala havner Nextgentel på en”4’er”, om en ser tjenesten under ett, (dvs. trekker *mye* for ventetiden.) og ser på produktet som leveres kontra pris.

Mvh.
Morten K. Jenssen""

[Ugjyldig objekt (debatt)]