Elkjøp lurer kundene til butikken

Forbrukerombudet vil ha slutt på at Elkjøp lurer kundene til butikken.

Forbrukerombudet har den siste tiden fått klager fra forbrukere som reagerer på at Elkjøp ikke har tilbudsvarene de har annonsert for i butikkene. Derfor har Forbrukerombudet sendt brev til kjeden hvor de ber om at de endrer markedsføringen sin.

Riset bak speilet er et forbudsvedtak.

Priskaos hos Elkjøp

Må snart forstå det

Klagene Forbrukerombudet har mottatt, har de sendt videre til selskapet.

- Dersom varene ikke finnes i forretningene kan en heller ikke annonsere dem. Dette må Elkjøp snart forstå, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon i en pressemelding.

Han oppfordrer forbrukerne som opplever at butikkene ikke har varene fra annonsene i butikkene til å klage til Forbrukerombudet.

Kravene til markedsføring er som følger:

- Opplysninger om hvor omfattende salget er, må være korrekte. Opplsyninger om at det finnes et lite antall produkter, må oppgis.

- De markedsførte varene må i utgangspunktet være til salgs i alle forretninger som er omfattet av markedsføringen. Dersom varene ikke finnes i alle forretninger, skal det fremgå i annonser hvilke forretninger som fører de annonserte varene.

TEST: Kjøp elvarene i butikk

AKTUELT: