Dette sier Briiz

Briiz' administrerende direktør Arne Aarnes beklager situasjonen de tidligere FixTelecom kundene befinner seg i.


Du kan vente med å betale Briiz

- Dette er en beklagelig situasjon, sier Arne Aarnes, administrerende direktør i Briiz.

Han forteller at som et resultat av at FixTelecom hadde misligholdt en avtale med MCI, ble FixTelecomkunder overflyttet til Briiz. Kundene fikk mulighet til å si opp abonnementet, selv om det var tid igjen av bindingsperioden.

- Dette har FixTelecom selv vedkjent at de kjenner til, sier Aarnes. - Til tross for dette fortsetter de likevel å fakturere disse kundene, noe som gjør at kundene kommer i en vanskelig situasjon: I tillegg til at de har et leverandør/kundeforhold med oss mottar de faktura fra FixTelecom for den samme tjenesten.

Ifølge Aarnes er det MCI og Briiz som faktisk leverer både linje og trafikk til disse kundene per i dag. - Kundene får tjenester fra oss, men det hindrer ikke FixTelecom i å påstå noe annet.

Briiz oppfordrer kundene til ikke å betale til Fix, siden de ikke leverer noen tjenester.
- Samtidig går vi ut til våre kunder og sier at de som evt har mottatt faktura fra oss, kan vente med å betale til saken er klargjort.

- Det viktigste for oss er å løse problemet kundene har kommet opp i, sier Aarnes. - Inntil vi har fått områdd oss, og fattet adekvate tiltak, skal de slippe å bekymre seg for den situasjonen.