Salongen er muligens fin, men hvor store vinnersjansene er, eller hva den koster, er det ingen som vet.
Salongen er muligens fin, men hvor store vinnersjansene er, eller hva den koster, er det ingen som vet.Vis mer

Dette er IKKE Ikea

Nok en gang blir merkenavn utnyttet av

Nok en gang sirkulerer det en konkurranse som lokker med salong fra møbelkjeden Ikea. Men Ikea selv har ingenting med konkurransen å gjøre og har tidligere bedt publikum være våkne og kritiske til denne typen annonser og henvendelser.

Her finner du konkurransen - men husk, dette koster penger!

Denne gangen kan du vinne en "fantastisk ny salong fra IKEA". Det står imidlertid ingenting om hvilken salong det er snakk om, eller hva den koster.

Vil ha pengene dine

Hvor store vinnersjansene er, sier teksten ingenting om, men det som er sikkert, er at hvis du svarer på inngangsspørsmålet og taster inn mobilnummeret ditt, så har du meldt deg på en SMS-tjeneste der du mottar 3 meldinger per uke til 30 kroner stykket.

I liten skrift, litt under det skjermbildet som dukker opp i de fleste browsere, står det at du ved å fylle inn mobilnummeret ditt melder deg på Amazecells abonnementstjeneste. Det står imidlertid ingenting om at Ikea ikke har noe med konkurransen å gjøre.

>>>Pass deg for denne tjenesten - 108,- per sms

TriviCell har imidlertid tidligere sagt til DinSide at de ikke ønsker å lure noen.

Ikke Ikea-fargene

I motsetning til forrige kampanje, så har innholdsleverandøren ikke benyttet seg av Ikeas farger denne gangen. Sist var det TriviCell som lagde kampanjen, men nå kaller leverandøren seg altså Amazecell.

DinSides budskap er uansett det samme: Å kjøpe en Ikea-salong vil antakelig bli rimeligere enn å melde seg på dette sms-abonnementet. Da er du i alle fall sikret en sofa - og du slipper et plagsomt sms-abonnement som kan vise seg å være vanskelig å få stoppet.