Vis mer

Best i test gir utsolgte produkter.

Best i test gir salgsboom også i Norge. Vi trenger ikke å gå lenger enn til DinSide Datas PC-tester.

Rekordsalg

DinSide Datas PC-tester er ekstremt populære. Redaksjonen tester jevnlig ulike PCer, og når de publiserer sammenligninger og kårer best i test, er det mange som løper og kjøper.

- For eksempel solgte Komplett ut et stort lager av DVD-spillere i løpet av en formiddag etter at vi hadde publisert en test av den, sier Bjørn Eirik Loftås, redaktør i DinSide Data.

Tjen på terningkastene

  1. Best i test gir utsolgte produkter.


- Multicom solgte over 2.000 "DinSide-PCer" etter at de vant kåringen for noen år tilbake, legger han til.

Ukens billig-pc

Det begynte noen år tilbake da en av journalistene i dataredaksjonen lette igjennom ukens annonser for PCer hos de vanligste kjedene, og skrev om det hun mente var det beste tilbudene til under 10.000 kroner.

- Serien ble raskt svært populær, med mange lesere, og vi fikk etter hvert tilbakemeldinger fra butikkene: Når var neste test? Hvilke kriterier la vi vekt på under kåringen?


- Den økende innflytelsen til denne testserien gjorde det nødvendig for oss å sette av mer ressurser. Vi lagde mer stringente kriterier, og for å kunne bruke mer tid gikk vi over til månedlige kåringer. Nettbutikkene på sin side spesifiserte opp egne maskiner for å delta i konkurransen, sier Loftås.

Nettbutikkene reklamerer på sine førstesider med "DinSide pc-en", som er den de har spesifisert spesielt for vår konkurranse og vi får tilbakemeldinger om at kundene i stor grad spør etter våre testvinnere.