Foto: Per Ervland
Foto: Per ErvlandVis mer

- Årets beste nettbutikk

Bring har kåret årets beste nettbutikk. Og vinneren er...

Hvert år kårer Bring den beste nettbutikken i landet.

I kveld ble vinner presentert, og det er den norske klesbutikken Stormberg.no som kan smykke seg med tittelen «Årets nettbutikk».

Stormberg.no vant blant annet over store og etablerte butikkjeder som Kondomeriet.no og Vinmonopolet.no.

- Årets nettbutikk er blant de beste på alle kriterier som juryen har vurdert. (...) Dette er en nettbutikk som har alt; video av produkter, 3D-framvisning av produkter, kommentarer og meget god produktinformasjon på alle sine produkter. De er svært aktive på sosiale medier og meget kjappe på kundeservice og «spørsmål – svar», konkluderer årets netthandeljury.

Juryen forklarer også at nettbutikken er bygget på en svært god forretningsidé.

- Kjøpsopplevelsen skaper grunnlag for gjenkjøp som en god forretningsstrategi fra vinnerens side. Som ventet gir nettbutikken meget god service og er raske og pålitelige i leveringen, forklarer juryen.

STOR PRISTEST AV NETTBUTIKKER: Vinneren er soleklar!

Flere priser

I tillegg til prisen for årets nettbutikk, delte Bring også ut en innovasjonspris og en nykommerpris. Årets innovasjonspris gikk til nettsiden elefun.no, en butikk for dem som bygger modeller av fly, biler, helikopter og båter. Elefun vant denne prisen også i 2008.

Leif Westgård og Line Skaane fra Stormberg er lykkelige vinnere av årets netthandelpris. Foto: Birger Morken, Bring Vis mer
Bring har kåret Stormberg.no til årets beste nettbutikk. Foto: Stormberg.no Vis mer


- Årets innovatør er utviklet for og av entusiaster innenfor sitt område og det synes. Med innovative løsninger og god kundeservice preges butikken av at de er svært proffe, men mest av alt synes det er gøy å drive med produktene de selger og ønsker at kunden skal ha det like artig, er juryens begrunnelse for valget.

Den siste nettbutikken som fikk skryt av Brings jury i år var Makestyleshop.no, en nettbutikk som av juryen beskrives som et funn for alle pynteglade kvinner.

- Vinneren tilbyr et bredt vareutvalg innenfor en liten nisje med tilhørende omfattende og god informasjon. Produktene er av høy kvalitet som er svært viktig i dette produktsortimentet, heter det i juryens begrunnelse.

HM vant i fjor

Da den samme prisen ble delt ut i fjor, var det motebutikkene som gjorde rent bort. Hennes & Mauritz sin nettbutikk, HM.com, som ble kåret til den beste, Gina Tricots nettsatsning Ginatricot.com ble årets nykommer, mens innovasjonsprisen gikk til Motehus.no.

- Å handle klær på nettet, kan være vanskelig. HM.com, Ginotricot.com og Motehus.no har gjort det enklere, uttalte juryformann Katrine Bjerke Mathisen i forbindelse med kåringen i fjor.

I 2008 var det den bittelille nettbutikken Stor og Fin som stakk av med seieren foran de store og etablerte butikkene. Reklamen for den lille nettbutikken hjalp dessverre lite, og daglig leder Silje Lærk kan nå meddele at nettbutikken er lagt ned.

Årets jury besto av:
Anne L. Schøyen, direktør Marked og Utvikling, Bring (juryleder)
Eirik Staff, direktør produkt/markedsføring, ErgoGroup
Erlend Espedal, forretningsutvikler, TNS Gallup
Ine Thereze Gransæter, redaktør, kvinne- og helseredaksjonen i Aller Internett

LES OGSÅ: Nå skal disse nettbutikkene sjekkes