Amazon: Ny bok uten ekstra pris

En annen av DinSides medarbeidere bestilte en innbundet bok fra Amazon.co.uk, men fikk i stedet en "paperback"-utgave. Lettere småirritert satte han seg derfor ned og gjorde Amazon oppmerksom på feilen.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Svaret kom allerede dagen etter, og lød som følger:

Dear XXXXX, Thanks for contacting us at Amazon.co.uk concerning this problem.

First, let me apologise for this apparent mix-up during packing. I have placed a new order for that item, and it will be dispatched as soon as possible via DHL Express to the same address.

There will of course be no additional charge for this replacement order.

If you would like to return the incorrect delivery to us, you may do so
to our address.

Otherwise, we ask that you keep that item, or donate it to a local school or library.

We are very sorry for any inconvenience this may have caused you.

Please let us know if we may assist in any other way.

Warmest regards,

Sajida Shah
Customer Service
Amazon.co.uk

Konklusjon

Amazon har ikke fått sitt gode rykte uten grunn. Her fikk vi personlig svar allerede dagen etter at klaget ble sendt. Den riktige boken skulle bli sendt så snart som mulig, og i tillegg fikk han mulighet til å beholde, eller gi bort, "paperback"-utgaven. Selvsagt uten å måtte betale noe ekstra.