Husk å klage om du ikke syns kaffen er god nok. Nå lover 7-Eleven at du får pengene tilbake om du er misfornøyd.(Skjermdump)
Husk å klage om du ikke syns kaffen er god nok. Nå lover 7-Eleven at du får pengene tilbake om du er misfornøyd.(Skjermdump)Vis mer

7-Eleven innfører kaffegaranti

Gir deg pengene tilbake hvis kaffen ikke faller i smak.

Tidligere i år kunne DinSide melde om at både 7-Eleven og Narvesen innfører lojalitetskort på mobilen, som gir deg en gratis kaffe etter å ha handlet et visst antall kaffekopper.

Nå velger 7-Eleven også å garantere for kvaliteteten på kaffen de selger, gjennom en egen kaffegaranti til kundene.

Pengene tilbake

7-Elevens kaffegaranti skal gi deg pengene tilbake hvis du er misfornøyd med kaffen deres. Og ifølge markedssjefen i 7-Eleven er det troen på kaffens kvalitet som er bakgrunnen for å innføre en slik kaffegaranti.

- Dette gjør vi fordi vi vil at flere skal oppdage suksessen Kaffe Rosso. For eksempel på Gardermoen velger mange denne kaffen fremfor Starbucks, fordi de rett og slett mener dette er Norges beste kaffe. Vi garanterer derfor for smaken og kvaliteten, sier markedssjef Jan Yngve Holen i 7-Eleven til DinSide.

Kaffegarantien gjelder alle 7-Eleven-kiosker og også Shell/7-eleven.

Men 7-Eleven er ikke de første til å innføre en garanti som gir kunden pengene tilbake hvis de er misfornøyde med produktet.

Les også: Nå skal kaffen være svart

Garanterer for matvarene

Dagligvarekjeden Kiwi har lenge hatt en egen frukt og grøntgaranti, hvor du får dobbelt pris tilbake om varen ikke lever opp til forventningene.

Hos Coop får du matvaregarantien Garantert fornøyd, som gir deg pengene tilbake eller nytt produkt - uansett hvilken matvare du har kjøpt.

Sist ut i rekka av dagligvarebutikkene er Rema 1000, som nylig innførte en egen garanti for fersk fisk.

I tillegg kan du klage direkte til en rekke produsenter om du er misfornøyd med en vare.

Les også: Sjekk om matvaren inneholder denne beryktede ingrediensen