YES! - Maks kjøreglede

YES! Roadster leveres med to effekter og begge er noen skikkelige råskinn. En høyteknologisk Audi V6-motor gjør jobben i denne lille sportsbilen.

Vis mer

YES! - Maks kjøreglede

  1. Store bilder
Vis mer


Yes! har nylig introdusert andre generasjon roadster. YES står for Young Engineers' Sportscar og bilen bygges av det tyske firmaet Funke&Will AG i Dresden. Den nye bilen ble vist under bilutstillingen i Leipzig i april. Den kommer i to versjoner, henholdsvis med og uten turbo. Motoren som brukes stammer fra Audi.

Lett

Yes! er laget i lettvektsmaterialer og den selvpustende veier ikke mer enn 890 kilo. Turbo-modellen veier 930 kilo. Motoren er den samme 3,2-literen som sitter Audi A6, og er derfor montert i lengderetningen. Modellen uten turbo kan i tillegg leveres med automatkasse. Yes! Turbo kommer kun med sekstrinns manuell girkasse.

Rask

Med en egenvekt langt undet tonnet, blir dette friske saker på veien. Basis-modellen med 255 hestekrefter og 330 newtonmeter klarer 0 til 100 på 4,9 sekunder og har en toppfart på 255 kilometer i timen. Yes! Turbo har hele 355 hestekrefter og 485 newtonmeter og leverer 100 kilometer i timen fra stillestående på 3,9 sekunder - her snakker vi Porsche Carrera GT-ytelser! Sistnevnte har også en toppfart på 281 kilometer i timen.

Store bilder av Yes! finner du her.